معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران خبر داد:

تدوین برنامه‌های فرهنگی ویژه زائران غیرایرانی

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: در حوزه تکریم زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به صورت مشترک، فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی به زائران غیرایرانی ارائه خواهند کرد.
کد خبر: ۱۲۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 07 November 2015
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به برگزاری سومین نشست مشترک معاونین و مدیران فرهنگی مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه(س) عنوان کرد: در این نشست ضمن اینکه هر یک از مدیریت‌ها از شرح خدمات، برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی خود گزارشی ارائه دادند، محورهایی برای هم‌افزایی و اقدامات مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: در این نشست مقرر شد که آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران از ظرفیت‌های مشترک یکدیگر استفاده کنند، از جمله کمیته محتوایی مراسم مسجد مقدس جمکران، از کارگروه و اتاق فکر مراسم آستان مقدس حضرت معصومه (س) در محور نیازسنجی، نظام موضوعات و سایر محورهای مرتبط استفاده می‌کند و متقابلا نیز این آمادگی وجود دارد.

وی اظهار کرد: در صورت امکان، ظرفیت‌های فرهنگی در محور برنامه‌ریزی و تولید محتوا که بهره‌مندی آن به صورت مشترک است، تلفیق می‌شود.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران افزود: در بحث نظام موضوعات، مقرر شد که با هم‌افزایی مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه (س)، از مدل و الگویی استفاده شود که زائران و مخاطبان بتوانند در یک برنامه طولی از فعالیت‌های فرهنگی مسجد و یا آستان مقدس با استفاده از ظرفیت‌های این دو مکان مقدس بهره‌مند شوند.

ابراهیمی تصریح کرد: در حوزه تکریم زائران غیرایرانی مذاکراتی صورت گرفت مبنی بر اینکه آستان قدس رضوی، آستان مقدس حضرت معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران به صورت مشترک، فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را برای زائران غیرایرانی ارائه کنند و هر یک از اماکن مقدس، در ابعاد معرفتی، آموزشی و سایر خدمات فرهنگی با تقسیم کار متناسب با الگویی برنامه‌ریزی شده فضایی را فراهم کنند تا تمام علاقمندان به معارف ناب قرآن و عترت بتوانند طبق یک برنامه‌ریزی مشخص از حضور در این اماکن مقدس بهره لازم و مطلوب را ببرند.

وی با اشاره به ایجاد بانک‌های متعدد در حوزه زائران گفت: مسجد مقدس جمکران و آستان مقدس حضرت معصومه (س) بانک‌های مختلف از جمله بانک خطبا، بانک مداحان، بانک اساتید پاسخگو و مشاور خود را به اشتراک خواهند گذاشت تا هر یک از این اماکن مقدس از این ظرفیت‌ها استفاده کنند، همچنین آمادگی و زمینه لازم برای بهره‌مندی از تجارب و دوره‌های آموزشی و توانمندسازی خادمان فرهنگی در دو مکان مقدس وجود دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار