دفع شرارت‌ تکفیری‌هاباوحدت شیعه وسنی

ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل به مناسبت 23 محرم سالروز جنایت عناصر تکفیری در تخریب حرم مطهر امامین عسگریین بیانیه‌ای صادر کرد که در آن آمده است: تکفیری‌ها جز تأمین منافع نامشروع آمریکا و همراهی با سیاست‌های این کشور به هیچ چیز قائل نیستند.
کد خبر: ۱۲۵۲۰۸
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۳ 07 November 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در بیانیه‌ای که ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اردبیل عصر امروز صادر کرده است، آمده است: 23 ماه محرم مصادف با سالگرد حادثه عظیم و مصیبت بزرگی است که در سامرا بعد از پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) و مسلمانان باید قائل شد.

در این بیانیه آمده است: هتک حرمت و تخریب حرم امامین عسگریین (ع) به دست تکفیری‌های کوردل نه تنها یک اهانت و یک فاجعه ظاهری است، بلکه نشان از دشمنی آنان با همه مسلمانان و آموزه‌های اسلام ناب بود چرا که شیعه و سنی بر اساس دستور قرآن کریم و پیامبر اکرم (ص) نسبت به احترام به اهل بیت (ع) تردیدی نداشتند.

در بیانیه‌ ستاد بازسازی عتبات عالیات بیان شده است: ریشه جنایتکاران این حادثه تلخ که قلب همه مسلمانان و آزاداندیشان جهان را آزرده خاطر کرده است به سبک مغزانی برمی‌گردد که بزرگترین ضربه‌ها و مصیبت‌ها را در طول تاریخ به اسلام و قرآن وارد کرده‌اند اما مگر می‌توان جسارت و هتک حرمت اهل بیت را جدا از اهانت به پیامبر و اسلام و قرآن دانست؟

دشمنان اسلام بدانند اینگونه حوادث مسلمانان و شیعیان را در اعتقاد خود استوار می‌سازد چرا که اگر وحدت شیعه و سنی نباشد هرگز گروه‌های تکفیری و انحرافی از صحنه روزگار محو نخواهند شد.

در بخشی از این بیانیه با بیان اینکه گروه‌های تکفیری در خدمت آمریکا و عمال منطقه‌ای آنها است تا منافع آنها را تأمین کنند، تصریح شده است: امروز به برکت اعتقاد راسخ به وحدت و همدلی بیشتر در سالروز بمب‌گذاری در حرم امامین عسگریین همت و حمیت بی‌وقفه خادمان اهل بیت به ثمر نشسته و از تربت پاک هادیان دین در سامرا غبار ذلت زدوده شده است.

در این بیانیه آمده است: ستاد بازسازی عتبات عالیات با حمایت و کمک‌های مردمی، وجوهات و نذورات اهدا شده از سوی متبرعان و با تلاش هنرمندان چیره دست و متخصصان ایران اسلامی موفق شده است این حرم مطهر را بازسازی کند که ساخت ضریح، درهای ورودی، صندوقچه قبور، بازسازی سنگ فرش صحن و حرم، رواق‌ها و ساخت بزرگترین گنبد مصلی در حرم مطهر امامین عسگریین (ع) بخشی از اقدامات انجام شده در یک دهه اخیر بوده است و در همین راستا ستاد بازسازی عتبات عالیات با تدوین برنامه و طرح توسعه این حرم مطهر گسترش فضای زیارتی، خدماتی و رفاهی برای زائران حرم مطهر امامین عسگریین را در سامرا در دستور کار قرار داده است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار