صادرات خدمات فنی از البرز پیگیری شود

کد خبر: ۱۲۷۱۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۶ 11 November 2015

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه در البرز باید به دنبال صادرات خدمات فنی و مهندسی باشیم، گفت: بحث تولید صادرات محور از جمله مواردی است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، ایرج موفق در اولین گردهمایی شرکت‌های فنی مهندسی، تحقیق و توسعه و مراکز پژوهشی صنعتی و معدنی و شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع پیشرفته استان البرز که امروز در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با حضور معاون وزیر صنعت برگزار شد، اظهار داشت: از سال‌های گذشته اتفاقات خوبی در حوزه پژوهش در استان البرز رخ داده است.

وی با بیان اینکه وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال ایجاد فرصت‌های مطالعاتی، طرح‌های پسادکتری، تحقیق و توسعه در بخش صنعت است و در این زمینه گام های اساسی براشته است، افزود: برای نخستین بار این شرکت‌ها در البرز مورد ارزیابی قرار گرفت و 22 واحد نمونه در این راستا با توجه به نحوه عملکرد، انتخاب شده و مورد تقدیر قرار می‌گیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با تاکید بر اینکه در البرز باید به دنبال صادرات خدمات فنی و مهندسی باشیم، تصریح کرد: بحث تولید صادرات محور از جمله مواردی است که در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است.

وی با اشاره به بحث واگذاری اختیارات به تشکل‌ها و انجمن‌هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، گفت: آمادگی برای برگزاری نشست بررسی و ارزیابی در این زمینه را داریم تا برخی از وظایف تصدی‌گری به این تشکل و انجمن‌ها واگذار شود.

موفق خاطرنشان کرد: بر این اساس علاوه بر ایجاد انگیزه، از تخصص آنان نیز استفاده می‌شود و این هم‌افزایی خروجی بهتری نیز برای توسعه استان به دنبال دارد.

وی وجود دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و دانشگاهی در البرز را از ظرفیت‌های بزرگ این استان دانست و بیان کرد: تفاهم نامه‌ای میان سازمان صنعت، معدن و تجارت با پژوهشگاه مواد و انرژی منعقد شده تا از پژوهشگران برای مباحث عارضه‌یابی، شناخت عارضه و رفع مشکل استفاده شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز افزود: این موضوع هم‌اکنون در شهرک صنعتی اشتهارد در حال اجرا است و انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دانشگاه‌های استان نیز برای ادامه این بحث در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در استان البرز بحث صنایع پیشرفته و دانش‌بنیان با جدیت دنبال می‌شود و با توجه به رفع محدودیت شعاع 120 کیلومتری تهران در البرز، شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند در خارج از شهرک‌های صنعتی نیز مستقر شوند.

موفق تصریح کرد: البرز به بحث علم و فناوری توجه ویژه دارد و ما نیز به دنبال آن هستیم تا تحولی در دستگاه های اجرایی در این زمینه ایجاد کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار