پیشگیری از قاچاق نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

کد خبر: ۱۳۲۵۸۴
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳ 21 November 2015

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز فرهنگسازی امری مهم تلقی می شود.

به گزارش ایرنا، حجت اله ملاصالحی روز پنج شنبه در پنجمین نشست کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز در سالن شهدای البرز افزود : عملکرد این کمیسیون بسیار مطلوب بوده، به نحوی که در جریان دیدار مشترک با رئیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز نهاد ریاست جمهوری نیز اعلام شده و حاکی از تلاش های ویژه رئیس و اعضای این کمیسیون در استان دارد.

وی با اشاره به همت مسئولان استان برای قطع سوخت مازوت قاچاق در نیروگاه منتظر قائم و همچنین کشفیات کالاهای تاناکورایی و.. افزود: با تدبیر بسیاری از موانع را در این حوزه می توان از میان برداشت؛ در صورتی که برنامه ریزی های جامعی در این زمینه صورت گیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز در ادامه با اشاره به ضرورت الصاق بارکد بر روی کالاهای وارداتی خاطرنشان کرد: بسیاری از کالاهای قاچاق با نصب این بارکد که زبانی بین المللی است و بیش از پنج میلیون کالا در سراسر جهان برخوردار از آن هستند، می توان کالاهای بی کیفیت و قاچاق را شناسایی و مانع واردات آنها شد.

ملاصالحی با اشاره به اینکه باید برای کالاهای داخلی نیز برند سازی کرد تا سطح تولید ملی افزایش و رونق پیدا کند، گفت: تولیدکنندگان با برند سازی کالاها می توانند جریان سازی و تبلیغات موثری در افزایش سطح خرید کالای داخلی داشته باشند.

دبیرکمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز نیز دراین جلسه از تشدید نظارت ها بر واردات کالاها به استان در ماه های پایانی سال خبر داد.

علی اکبرزارعی نژاد افزود: اصلی ترین سیاست های دولت در مبارزه با قاچاق کالا و ارز پیشگیری و مردمی شدن است که مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بخش قابل توجهی از هزینه ها کاهش خواهد یافت.

وی با اشاره به ضرورت فرهنگسازی در این زمینه خاطرنشان کرد: هر چند اقدامات کارگروه فرهنگی از منظر استانی مطلوب بوده است، اما برای کار بیشتر باید بسترهای مردمی شدن امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در دستور کار قرار داد.

زارعی نژاد آشنایی اصناف، اتحادیه ها، مجامع امور صنفی با قوانین امر مبارزه را مهم قلمداد و با اشاره ضرورت گسترش فعالیت های فرهنگی و استفاده از طرفیت صدا و سیما در این زمینه گفت: از بستر فرهنگ و هنر، تئاتر، سینما و مطبوعات می توان در امر پیشگیری، اطلاع رسانی های لازم را داشت.

وی افزود: کارگروه عملیاتی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، به دنبال ظرفیت سازی و بهره مندی از ویژگی دستگاه های نظامی و انتظامی می باشد.

زارعی نژاد با اشاره به نزدیک بودن به فصل انتخابات تصریح کرد: در جریان دو رویداد مهم پیش رو، نظارت بر ورود کالاها در استان دو چندان خواهد شد و اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان را نمی دهیم.

وی همچنین نظارت بر عملکرد توزیع کنندگان سهمیه سوخت را از جمله برنامه های محوری این کمیسیون قلمداد کرد و گفت: تا پایان سال برنامه های ویژه ای در این زمینه اجرایی خواهد شد.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز با اشاره به موقعیت استراتژیک استان در بحث راه ها نیز افزود: فرایند مبارزه از ورود و گردش کالای قاچاق و کالاهای ممنوعه از مبادی ورودی و خروجی استان با نظارت های بیشتری انجام خواهد گرفت.

وی تشکیل تیم نظارتی بمنظور رصد توزیع کالاهای سلامت محور را از جمله برنامه ها برشمرد و گفت: دراین طرح ساماندهی عطاری ها،باشگاه های ورزشی در دستور کار خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار