آیت الله صافی گلپایگانی:

از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود

مسئله امر به معروف و نهي از منکر باید احيا شود، پليس در این مسئله اگر لازم شد از قوه قهريه استفاده کند، بايد از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود.
کد خبر: ۱۳۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷ 23 November 2015
به گزارش تابناک قم، آيت الله لطف الله صافي گلپايگاني در ديدار فرمانده انتظامي استان قم با بیان اینکه مسئله امر به معروف باید احيا شود گفت: همه بايد به نحو احسن نسبت به برنامه‌هاي ديني، قرآني و اسلامي اهتمام داشته باشند.

وي بر توجه ويژه اصناف در اين زمينه تاکيد کرد و گفت: همه بايد مراقب باشند، مسئله حجاب که به اخلاقيات ما مربوط است مواظبت شود تا نواقص از بين برود و نباشد.

این مرجع تقلید در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينکه کار پليس بسيار مهم و مقدس است، گفت: قدر شغلتان را بدانيد ثواب آن نزد خداوند خيلي زياد است، حفظ امنيت مردم که بر عهده پليس است کاري است که انبياء به آن توجه دارند و اگر نباشد دين حفظ نمي شود.

وی سپس با تاکيد بر اينکه پليس در مسئله امر به معروف و نهي از منکر اگر لازم شد از قوه قهريه استفاده کند، گفت: بايد از ورود افراد بدحجاب به قم ممانعت شود.

آیت الله صافی گلپایگانی خطاب به فرمانده انتظامي استان قم تصريح کرد: من در گزارش جنابعالي از شنيدن اينکه پليس نسبت به مسئله حجاب و عفاف نسبت به وظايف خود واقف است، بسيار خوشحال شدم.

با افرادی که قوانين را برنمي تابند بايد با قاطعيت برخورد شود

فرمانده انتظامي استان قم نيز در ابتداي اين ديدار، رسيدن به کمال و فطرت اصلي را جز خواسته انسان ها برشمرد و تصريح کرد: عده اي با توجه به دريافت پيام قرآن کريم، پيامبران عظيم الشان و در ادامه ائمه و فقهاي دين راه را پيدا مي کنند و به کمال واقعي نزديک مي شوند هر چند رسيدن به کمال مطلق سخت است و اين راه سنگين و طولاني است.

سردار مجتبايي ادامه داد: برخي ها متأسفانه بدون توجه به دستورات دين، قرآن و ائمه راه را گم کرده و مسير انحرافي را طي مي کنند.

وی افزود: راه يافتگان واقعي کساني هستند که به کمال مي رسند و در جامعه دنبال عزت هستند ولي کساني که راه را اشتباه انتخاب مي کنند و توجهي به دستورات دين ندارند طبيعي است که منحرف مي شوند.

فرمانده انتظامي استان قم با تاکيد بر اينکه در جامعه کساني که منحرف مي شوند بايد برگردند و در مسير واقعي قرار بگيرند، خاطرنشان کرد: اينها هيچ قانوني را برنمي تابند و حتماً بايد يک مجموعه اي مثل پليس وجود داشته باشد که آن ها را در مسير صحيح قرار دهد.

وی گفت: عده اي هدايت شان با موعظه و با دريافت علم است و برخي ها که ديگر قوانين را برنمي تابند بايد با قاطعيت و درايت با آن ها برخورد شود.

سردار مجتبايي افزود: اين افراد شرور هستند و به نحوي به امنيت جامعه صدمه مي زنند و با دست درازي به اموال مردم ناامني ايجاد مي کنند.

وی با بيان اينکه عده اي نيز با مسائل اخلاقي، درصددند تا ناامني در درون جامعه ايجاد شود، گفت: امنيت اخلاقي يکي از ارزش هايي است که دين اسلام آن را به بشريت ارزاني کرده است.

فرمانده انتظامي استان ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر عده اي هستند که مي خواهند ما را به شرايط ضد اخلاقي قبل از انقلاب که بسياري از مردم متدين از آن ناراحت بودند برگردانند.

وی تصریح کرد: پس از انقلاب شرايطي بوجود آمده که مردم از امنيت اخلاقي برخوردار شوند و بحمدالله مراجع و علما بيدار هستند و خدمتگذاران در مجموعه نيروي انتظامي نيز بيدارند و اجازه نخواهند داد که عده اي بخواهند ناامني اخلاقي ايجاد کنند و ارزش هاي ديني را از بين ببرند.

مجتبایی گفت: پرچمدار اين ماموريت مهم امروز مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و سربازان معظم له مانند پليس هستند که با قاطعيت و درايت هرچه بيشتر براي دفاع از ارزش هاي ديني بخصوص حجاب و عفاف آمادگي دارند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار