رونق گردشگری طبیعت در روستاهای بیله‌سوار

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: با توجه به اینکه راه یکی از زیرساخت‌هایی توسعه گردشگری بوده با تسطیح راه‌های روستایی گردشگری طبیعت در روستاهای بیله‌سوار رونق می‌گیرد.
کد خبر: ۱۳۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳ 24 November 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، آرام حلیم پیش از ظهر امروز در بازدید از عملیات شن‌ریزی جاده روستای گلی بلاغی بیله‌سوار اظهار داشت: روستاهای شهرستان بیله‌سوار ظرفیت‌های ویژه‌ای در زمینه کشاورزی و گردشگری و دامداری دارند که باید از ابتدایی‌ترین راه‌ها و جاده‌های مواصلاتی برخوردار باشند.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار گفت: جاده روستای آقاکندی به گلی بلاغی سفلی به طول 5 کیلومتر توسط اداره راه و شهرسازی شهرستان با اعتبار 2 میلیارد ریال شن‌ریزی و هموارسازی و تسطیع می‌شود تا بتوانیم با این امر زمینه ورود هر چه بیشتر گردشگران و رفاه اهالی را فراهم کنیم.

وی بیان کرد: روستای گلی بلاغی به عنوان یکی از روستاهای هدف گردشگری شهرستان معرفی شده است و مهم ترین موانعی که جذب گردشگر را در این مناطق مشکل ساز کرده بحث راه‌های دسترسی به این روستاها است که خوشبختانه اقدامات مناسبی در این راستا انجام شده و شاهد تسهیل جاده‌های روستایی و توسعه پایدار گردشگری طبیعت روستایی در منطقه خواهیم بود.

حلیم با بیان اینکه ظرفیت گردشگری این شهرستان با توسعه سرمایه‌گذاری شکوفا می‌شود، تصریح کرد: ‌این منطقه به دلیل چشم اندازهای زیبا دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به منظور توسعه صنعت گردشگری است.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار افزود: با هدف توسعه پایدار روستایی و برخورداری روستائیان از معیشت پایدار می‌توان از فعالیت‌های مکمل کشاورزی در روستاها بهره گرفت که در این میان گردشگری روستایی امکان افزایش درآمد خانوارهای روستایی، اشتغالزایی و جلوگیری از مهاجرت‌های روستایی را در بستر بهبود کیفیت زندگی و توزیع متعادل خدمات و تسهیلات رفاهی در روستا فراهم می‌کند.

وی یکی از مشکلات روستای گلی بلاغی را عدم پوشش شبکه‌های صدا و سیما در این مناطق دانست و اظهار کرد: در دسترس نبودن شبکه‌های داخلی سبب شده، شبکه‌های برون مرزی جایگزین شبکه‌های داخلی شود و این امر باعث عواقبی همچون تغییر فرهنگ و سبک زندگی و تغییر رفتار فردی و اجتماعی را در پی خواهد داشت که باید صدا و سیما همکاری لازم را در راستای پوشش سیگنال‌های شبکه‌های صدا و سیما در این روستاها انجام دهد.

حلیم گفت: در روستاهایی که پوشش شبکه‌های صدا و سیما وجود ندارد، یادگیری زبان فارسی و اطلاعات عمومی دانش‌آموزان نیز بسیار پایین‌تر و کندتر نسبت به روستاهای دارای شبکه های دارای پوشش صدا و سیما است و این عوامل در آینده دانش‌آموزان تاثیرگذار خواهد بود.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار