طرح ضربتی نظارت بر عطاری‌های کرج

کد خبر: ۱۳۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵ 26 November 2015

فرماندار کرج گفت: به دنبال افزایش عرضه دارو و مواد به اصطلاح ترک اعتیاد در عطاری‌های کرج، اجرای طرح ضربتی نظارت بر عطاری‌ها صادر شده است.

محمدتقی ایرانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: متاسفانه معضل خانمان‌سوز اعتیاد به دلیل عدم آگاهی خانواده‌ها و نسل جوان و برخی غفلت‌ها، افزایش یافته است.

وی افزود: اعتیاد یک معضل جدی در تمام کشورهای دنیا است و این بلای خانمان‌سوز در کشورهایی که اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی لازم در میان مردم به ویژه خانواده‌ها و نسل جوان انجام نمی‌شود، بیشتر است.

عالی‌ترین نماینده دولت در مرکز استان البرز افزود: متاسفانه برخی‌ها از غفلت جوانان سوء استفاده کرده و کسانی که به دام اعتیاد افتاده‌اند را با دروغ‌های بی‌اساس بیشتر به دام می‌اندازند.

ایرانی گفت: به عنوان نمونه در عطاری‌ها، داروهای ترک اعتیاد عرضه می‌شود که خود این داروها وقتی بدون نظر پزشک و به صورت غیر اصولی مصرف شود، اعتیادآور است.

وی افزود: از سوی دیگر داروهایی را با عنوان داروهای ترک اعتیاد گیاهی عرضه می‌کنند که خود آنها نیز حاوی مواد شیمیایی اعتیاد‌آور است.

معاون استاندار البرز بیان داشت: اگر آگاهی‌بخشی مناسب انجام شود، مردم و به ویژه جوانان فریب نمی‌خورند و بیشتر در دام اعتیاد فرو نمی‌افتاند.

ایرانی افزود: البته مسئولان نیز وظایفی بر عهده دارند و نباید اجازه دهند که برخی واحدهای صنفی مانند عطاری‌های متخلف، از عدم اطلاع مردم سوء استفاده کنند.

وی گفت: بر این اساس در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر، طرح نظارت بر عطاری‌ها و برخورد با واحدهای غیر مجاز مطرح و مصوب شد.

فرماندار کرج اعلام کرد: دستوری صریح برای اجرای طرح فوق به صورت ضربتی و بدون کوچک‌ترین غفلتی صادر شده و دستگاه‌های اجرایی، بازرسی و نظارتی باید تا پیش از برگزاری جلسه بعدی این شورا، نتیجه اقدامات انجام شده را جمع‌بندی و به شورا ارائه دهند.

ایرانی گفت: از سوی دیگر باید دستگاه‌های متولی امور فرهنگی با همکاری رسانه‌ها، بیش از گذشت در راه فرهنگ‌سازی برای مقابله با این پدیده منفی و معضل خانمان‌سوز تلاش کنند.

وی در پایان گفت: به طور قطع فرمانداری از تلاش‌های فرهنگی برای مقابله با معضل اعتیاد حمایت کرده و معتقدیم که برای کنترل این بلای خانمان‌سوز نیاز به همکاری همه جانبه داریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار