استاندار گیلان: رشت و لنگرود معضل حاشیه نشینی دارند

کد خبر: ۱۳۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۰ 03 December 2015
روحانی: با مطالعه برخی نشریات می‌توان فهمید که فردا چه کسی دستگیر می‌شود

استاندار گیلان با بیان اینکه ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی در دستور کار دولت قرار گرفته گفت: متاسفانه گسترش حاشیه نشینی توازن جمعیت شهری و روستایی را برهم زده است.

به گزارش تابناک گیلان به نقل از روابط عمومی استانداری گیلان، محمد علی نجفی آسيب های اجتماعی ناشی از معضل حاشیه نشینی را فراوان دانست واظهار کرد: ساماندهی حاشیه نشینی و سکونتگاه های غیر رسمی در دستور کار دولت قرار دارد.

وی حاشيه نشينی را از جمله مشكلات مهم جوامع شهری برشمرد و افزود : آسيب های اجتماعی كه از طريق حاشيه نشينی در شهرها به وجود می آيد فراوان است و ساماندهی اين معضل اجتماعی عزم و اراده قوی تمامی مسئولين را می طلبد.

نماينده عالي دولت در گيلان همكاری دولت، مجلس و قوه قضاييه در راستای ساماندهی حاشيه نشينی در حوزه شهری رامهم دانست و تصریح کرد: متاسفانه در طی سال های ۸۵ تا ۹۰، پنج در صد از جمعيت روستايی به شهرها مهاجرت کرده اند كه اين آمار بسيار تكان دهنده بوده  و حل اين مشكل با همراهی و عزم همگانی امكان پذير است.

نجفی ادامه داد: کم توجهی به حاشيه نشينی در حوزه شهری موجب بروز آسيب های اجتماعی برای نسل های آينده كشور می شود و برهمین اساس وزارت کشور در راستای سیاست های دولت، ساماندهی حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیر رسمی را در دستور کار دارد.

وی افزود: گسترش معضل حاشیه نشینی توازن شهری و روستايی را بر هم زده است كه بايد با تمام توان در جهت حل اين مشكل تلاش كنيم.

رشت و لنگرود دو شهر استان گیلان هستند که با معضل حاشیه نشینی دست و پنجه نرم می کنند.

تاکنون ۱۳ محله حاشیه نشین در شهر رشت شناسایی شده که بیش از ۱۰ درصد کل جمعیت شهر در چهار محله از این محلات زندگی می کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار