داوطلبان سلامت درخط مقدم ترویج خودمراقبتی

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اردبیل گفت: در طرح تحول نظام سللامت کشور، داوطلبان سلامت در خط مقدم ترویج برنامه خود مراقبتی قرار دارند.
کد خبر: ۱۳۹۶۸۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ 05 December 2015
به گزارش ایرنا دکتر صادق حضرتی روز شنبه در همایش داوطلبان سلامت استان در سالن ولایت اردبیل افزود: طرح تحول نظام سلامت کشور بعد از ساماندهی حوزه های دارو، درمان و ارتقای کیفیت و کمیت خدمات بیمارستان های دولتی به ترویج برنامه خود مراقبتی توجه دارد.
وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت پیشگیری در درمان، معاونت امور بهداشتی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، هفت برنامه در قالب 10 طرح را برای گسترش خدمات نوین سلامت در جامعه تدوین کرده و اجرای آن آغاز شده است.
وی بیان کرد: تحقق دو مورد از برنامه های یادشده از جمله ارتقاء سواد سلامت و بهره گیری از مشارکت های بین بخشی به نقش و مشارکت مردم بستگی دارد.
وی ادامه داد: گسترش برنامه خود مراقبتی بر تلاش داوطلبان سلامت در جهت ارتقاء سواد سلامت جامعه استوار است.
حضرتی آموزش حفظ وضعیت سلامتی موجود، کنترل عوامل زمینه ساز بیماری و کنترل بیماری را از مراحل کار داوطلبان سلامت در برنامه خود مراقبتی برشمرد.
معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل گفت: چهار هزار و 800 داوطلب سلامت در استان بدون دریافت حق الزحمه، به منظور رضای خدا و تامین سلامت جامعه تلاش می کنند و از این تعداد، هزار و 73 داوطلب در شهرستان اردبیل حضور دارند.
حضرتی اضافه کرد: باید به ازای هر 50 نفر جمعیت، یک داوطلب سلامت داشته باشیم که تلاش برای تکمیل تعداد مورد نیاز داوطلب و برنامه محور بودن فعالیت آنها ادامه دارد.
وی اظهار کرد: جامعه به سوی سالمندی حرکت می کند و در آینده، ارائه خدمات بیشتر به سالمندان را شاهد خواهیم بود و داشتن جامعه ای سالم به ارتقاء سواد سلامت بستگی دارد.
وی نقش خیرین سلامت را در تامین سلامت جامعه مهم دانست و از تامین 600 مترمربع فضای مرکز درمانی در اردبیل با کمک خیران خبر داد.
شعرخوانی، نمایش طنز، مسابقه علمی، پخش کلیپ فعالیت داوطلبان سلامت و تجلیل از داوطلبان فعال از بخش های قابل توجه این همایش بود.
14 آذرماه برابر با پنجم دسامبر به نام روز جهانی داوطلبان سلامت نامگذاری شده است و این روز در سالجاری در ایران با شعار خدمات نوین سلامت با مشارکت مردم گرامی داشته می شود.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار