رستم قاسمی در شهرکرد:

اقتصاد کشور نیازمند تعریف مدل است

مشاور معاون اول رئیس جمهور گفت: مدل اقتصادی در راستای دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی تعریف و تبیین شود.
کد خبر: ۱۴۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 07 December 2015
رستم قاسمی  در جشنواره علمی ـ پژوهشی تا ثریا با بیان اینکه اقتصاد کشور فاقد مدل اقتصادی است، اظهار داشت: مدل اقتصاد کشور مردم‌محور است اما سندها این را نشان نمی‌دهد.

وی با اشاره به اقتصاد مقاومتی افزود: دست‌یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی نیازمند برنامه‌ریزی، تقویت مفهوم «باور» و طراحی ساختار صادراتی جدید است.

مشاور معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه اقتصاد مقامتی به معنای کم‌مصرف کردن نیست، بیان کرد: اقتصاد مقاومتی باید براساس یک رویکرد جهانی و تلاش ویژه حرکت کند.

قاسمی با اشاره به تغییرات بنیادی در حوزه اقتصاد در طول سال‌های اخیر خاطرنشان کرد: اقتصاد در گذشته برمبنای خوداتکایی استوار بود درحالیکه پس از انقلاب صنعتی تغییرات با سرعت بالایی در حوزه اقتصاد رخ داده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های کشور ایران تأکید کرد: ایران یک کشور ثروتمند است و می‌تواند با برنامه‌ریزی صحیح و استفاده از منابع طبیعی، جغرافیایی و نیروی انسانی باهوش و توانا به جایگاه خوبی در اقتصاد دنیا دست یابد.

مشاور معاون اول رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های کشور در زمینه دفاع پس از انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ایران پس از انقلاب اسلامی با وجود تحریم کامل در زمینه دفاع اکنون در رتبه چهارم و یا پنجم جهان قرار دارد.

قاسمی با اشاره به وضعیت منطقه افزود: شرایط منطقه نسبت به سال‌های گذشته ملتهب‌تر شده است و کشورهای همسو با ایران و جبهه مقاومت درگیر جریانات ساخته استکبار جهانی هستند.

وی با بیان اینکه منطقه شاهد یک دگرگونی اساسی است، بیان کرد: قدرت جمهوری اسلامی در منطقه هر روز افزایش می‌یابد و امروز جمهوری اسلامی نقش تعیین‌کننده‌ای در تصمیمات و معادلات اساسی دارد.

مشاور معاون اول رئیس جمهور با اشاره به اجتماع بزرگ اربعین حسینی در کربلا افزود: اجتماع بزرگ اربعین مانور بزرگ مسلمانان و شیعیان در طول تاریخ بود.

قاسمی با بیان اینکه تدارک و حفظ امنیت بیش از 27 میلیون زائر کار آسانی نیست، گفت: اجتماع بزرگ اربعین در پاسخ به حرکت ارزشمند امام حسین(ع) در راستای تداوم دین اسلام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار