دانشگاه و ضرورت توجه به مطالبات دانشجویی

١6آذر، روز دانشجو، یادآور روز روحیه ضد مثلث شوم استعمار،استبداد واستثمار جامعه دانشجویان کشور، فرصتی مغتنم برای ادای احترام وتکریم نسبت به منزلت والای اگاهی بخشی ،خرد ورزی و دانش اندوزی در جامعه است.
کد خبر: ۱۴۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۶ 07 December 2015
این روز خجسته یادآور خروش اعتراض دانشجویان در برابر دیکتاتوری شاه است و امروز امیدوارم مطالبات به حق سیاسی و صنفی دانشجویان به جد مورد توجه ورسیدگی صاحب منصبان قرارگرفته و دانشجویان همواره در کانون توجه آنان قرارگیرند.
مراسم سخنرانی در دانشگاهها به خوبی در کمال آزادی درقالب مفاد قانون اساسی برگزار و با پاکسازی عناصر تندرو و خودسر و پرخاشگر در دانشگاهها ، رفتارهای فراقانونی و غیرقانونی تشنج آفرین در مراسم سخنرانی دانشگاهها صورت نپذیرد.
عموم مسولین امر به جد از حقوق دانشجویان صیانت و با رفتارهای خودسرانه وعناصر اخلال گر خود حق پندار مجدانه برخورد قاطع به عمل آورند.
بی تردید دانشگاهها همواره در عرصه مقدرات جامعه ما جایگاهی برجسته و تاثیر گذار داشته والبته این نقش در برهه های حساس و سرنوشت ساز همچون پیروزی انقلاب اسلامی ،دوران دفاع مقدس وحماسه های سیاسی فراموش نشدنی و نمایان تر است.
این مصداق بارز همان تعبیر بلند حضرت امام خمینی (ره)است که دانشگاه را مبدا تحولات قلمداد کردند. ازاین رو در موقعیت بسیار حساس کنونی داخلی و خارجی کشور،حضورفعال وپرنشاط تر دانشگاه و نقش افرینی کارسازتر آن در عرصه های گوناگون خاصه انتخابات های پیش رو، به مثابه یک خواست ملی تلقی می شود. معتقدم هیچ جنبه ای از ابعاد علمی ، فرهنگی و سیاسی منزلت دانشگاه نباید فدای جنبه دیگر شود.
دانشگاه همواره می بایست کانون دانش پژوهی ، خردورزی ،ژرف اندیشی ،نقد و روشنگری اندیشمندانه باشد و هرعامل محدود کننده و اخلالگر در این نقش افرینی،مغایر مصالح نظام و منافع ملی تلقی می شود.
بی تردید فضای عمومی حاکم بر دانشگاهها ورویکرد اکثریت قاطع دانشجویان وهمت عمومی تشکل های اصیل دانشجویی در راستای اهداف و آرمانهای انقلاب اسلامی و تحقق خواسته های به حق ملی است و بنابراین می بایست با نگرش اعتماد امیز و امید بخش و خوش بینانه تمامی علاقه مندان به سرنوشت نظام مواجه گردد. هراقدامی که شکاف میان نظام و مردم و بویژه دانشجویان بیانجامد ضربه به انقلاب اسلامی است.
ظاهرا بهانه جوی ها، دام گستری های گروه های خودسر وجریان های افراطی نااگاهانه و اگاهانه درحق دانشگاه ودولت پایانی ندارد و بایستی به جد برخورد لازم بعمل آید و دانشگاه باید تاثیر گذاری خویش درجامعه را حفظ کنند.
حرکت متعهدانه دانشجویی نشان می دهند که از بلوغ و عقلانیت کافی برخوردار است وبایستی با هرگونه افراطی گری و خشونت افرینی باهرنام و شعار،در محیط های دانشجویی ، در برابر حق و مطالبات ومراسمات دانشجویان برحورد قاطع عاجل صورت پذیرد.
*نماینده مردم اردبیل، سرعین، نمین و نیر در مجلس شورای اسلامی
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
کدوم نماینده است ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۸
آیا فقط ظاهررا باید دید؟ آیا می بینند در پیام نور چه می گدرد؟چگونه بیت المال حیف ومیل می شود؟
آیا این توجه به مطالبات دانشجویی است؟
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار