توقف توزیع سوخت مازوت به کوره‌های آجرپزی استان مرکزی

سرپرست استانداری مرکزی گفت: برای کاهش میزان آلودگی هوای استان مرکزی توزیع سوخت مازوت به کوره‌های آجرپزی استان مرکزی متوقف شود تا آنان از گاز طبیعی برای فعالیت بهره‌مند شوند.
کد خبر: ۱۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴ 15 March 2015

  شکرالله حسن‌بیگی در جلسه کارگروه طرح جامعه کاهش آلودگی هوای کلانشهر اراک با اشاره به تبعیت از نگاه جهانی مقام‌معظم رهبری به مسئله زیست محیطی اظهار داشت: خوشبختانه نگاه جهانی مقام‌معظم رهبری به مسئله زیست محیطی بسیار تأثیرگذار بوده و این مهم مورد توجه مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گرفته است.

 

وی افزود: بنابراین چنین نگاه راهبردی و توجه دادن به مسأله محیط زیست، همراستا کردن دستگاه‌های اجرایی را می‌طلبید، مطالبی که مقام‌معظم رهبری فرمودند بسیار دقیق و کلیدی است.

 

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: با تبعیت از راهکارهای تعیین شده از سوی مقام‌معظم رهبری می‌توان به نحوی عمل کرد که منابع پایه زیست محیطی و ظرفیت‌های طبیعی کمترین آسیب را ببیند.

 

حسن‌بیگی با اشاره به ارتقاء فرهنگ زیستی گفت: ارتقاء فرهنگ زیست محیطی بایستی در جامعه تبیین و تجلی یابد و این مهم نیازمند تلاش همسوی آحاد جامعه بوده تا بتوانیم در این راستا گام برداریم و با اجرایی کردن این مهم زمینه رفاه و آسایش را برای همگان فراهم سازیم.

 

وی افزود: مقام‌معظم رهبری فعالیت در راستای مهار آلودگی هوا، کاهش میزان ریزگردها، کنترل و سامان انواع پسماندها و حفظ تنوع زیستی را مورد تأکید قرار داده که تحقق این امر نیازمند تلاش بی‌وقفه مسئولان است.

 

سرپرست استانداری مرکزی تصریح کرد: هفته درختکاری بهترین فرصت برای تبعیت از مقام‌معظم رهبری برای ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی بوده و همچنین باید در راستای توسعه نهال کاری،  ایجاد دست کاشت بیابانی، تعیین الگوی کشت، کنترل و بهره‌برداری هدفمند از منابع آب‌های زیرزمینی و جلوگیری از تغییرات کاربری اراضی کشاورزی گام برداریم.

 

حسن‌بیگی با اشاره به  کاهش میزان آلودگی هوای اراک گفت: برای کاهش میزان آلودگی هوای شهری بایستی کوره‌های آجرپزی ملزم به استفاده از سوخت گاز شوند و عدم مصرف سوخت مازوت به‌طور قطع این هدف را محقق می‌سازد و در این راستا تنها تا نیمه نخست فروردین‌ماه مهلت دارند تا گاز طبیعی را جایگزین این سوخت آلاینده کنند.

 

وی افزود: برای کاهش میزان آلایندگی ایرالکو تا 26 اسفندماه 72 دیگ این شرکت از مدار خارج شده و تا پایان این برنامه روند اصلاحات زیست محیطی این واحد آلاینده تسریع می‌شود تا خواسته مردم درباره کاهش میزان آلایندگی تحقق یابد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار