نگرانی دوستداران توسعه مشگین شهر

زمزمه های برچیدن دانشکده کشاورزی مشکین شهر

در روزهای اخیر خبر هایی مبنی بر برچیده شدن دانشکده کشاورزی مشگین شهر به خاطر اختلاف مسئولان ارشد شهرستان با دانشگاه محقق اردبیلی به گوش می رسد. این در حالی است که تعطیلی این دانشکده به توسعه مشگین شهر لطمه می زند.
کد خبر: ۱۴۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 16 March 2015

بدنبال بی توجهی مسئولان شهرستان مشکین شهر زمزمه هایی در خصوص بر چیده شدن دانشکده کشاورزی این شهرستان به گوش می رسد که مسئولان می بایست برای حفظ و نگهداری آن تلاش کنند.

به گزارش تابناک اردبیل به نقل از مشگین رسا، در حالت کلی توسعه علمی در هر شهرستان، نیازمند وجود بستری مناسب در هر منطقه است و وجود مراکز علمی همچون دانشگاه به عنوان زیربنایی برای توسعه در سایر بخش ها محسوب می شود و در این رابطه، تقویت تفکر خلاق می تواند از طریق تولید ایده های خام، چرخ تولید علم را به حرکت درآورد.

توسعه بيش از آنكه مفهومي اقتصادي داشته باشد، امري است فرهنگي و دانشگاه به عنوان نهادي فرهنگ ساز مي تواند در فرآيند توسعه علم و دانش نقشي ممتاز ايفا كند.

اساس و بنياد توسعه يافتگي بر توليد دانش و پژوهش اصيل استوار است و دانشگاه مهم ترين نهاد مدني است كه عهده دار اين كار بزرگ است. و اما لازمه توسعه و پیشرفت علم و دانش وجود دانشگاه های معتبر در سطح کشور می باشد که در این امر احداث دانشگاه های فنی و تخصصی از اهمیت خاصی برخوردار است.

با توجه به اینکه شهرستان مشگین شهر مدت هاست به عنوان پایلوت کشاورزی منطقه معرفی شده است اما عملاً در این راستا فعالیت چندانی صورت نگرفته و فقط بر روی کاغذ به عنوان پایلوت انتخاب شده است.

لذا برای تحقق تبدیل شدن مشگین شهر به پایلوت توسعه کشاورزی استان می بایست زمینه توسعه و پیشرفت ان نیز تامین شود که از جمله نیازهای اولیه آن، راه اندازی مراکز آموزشی است. در گذشته این مرکز آموزشی با حداقل امکانات و شرایط در این شهرستان راه اندازی شده است به طوری که دانشکده کشاورزی شهرستان مشگین شهر یکی از زیر شاخه های دانشگاه های فنی و تخصصی است.

زمانی خبر احداث این دانشکده در شهرستان مشکین شهر موجب خوشحالی اهالی این شهرستان شد و روزنه ی امید در دل مردم شهرستان بوجود آمد که با استفاده از علم روز کشاورزی میزان برداشت از زمین های زراعی مشکین شهر افزایش یابد.

سال هاست که احداث ساختمان آموزشی دانشکده کشاورزی شهرستان مشگین شهر با هزینه های قابل توجه شروعشده است اما با سرعت مورد انتظار شاهد تکمیل و توسعه این مرکز آموزشی نبوده ایم.

با توجه به این که ساختمان در حال احداث دانشکده کشاورزی در حالت بلاتکلیفی باقی مانده است لذا این دانشکده به صورت موقت در محل ساختمان آموزش و پرورش در روستای نصیر آباد به صورت اجاره ای و در اختیار این دانشکده قرار گرفته است به امید روزی که ساختمان اصلی این دانشکده که میلیاردها ریال برای آن هزینه شده است تکمیل و در اختیار این مرکز آموزشی قرار گیرد.

متاسفانه در روزهای اخیر خبر هایی مبنی بر بر چیده شدن این دانشکده از این شهرستان به خاطر اختلافات مسئولان ارشد شهرستان با دانشگاه محقق اردبیلی به گوش می رسد. این در حالی است که تعطیلی دانشکده کشاورزی مشگین شهر موجب عقب ماندگی بیش از پیش این شهرستان می شود زیرا دانشجویانی که حضورشان به رونق اقتصادی شهر می افزود مجبورند در جای دیگر ادامه تحصیل بدهند. همچنین فرآیند تغییر وضعیت کشاورزی سنتی به مدرن در این شهرستان نیز کندتر خواهد شد.

در عین حال تعطیلی دانشکده کشاورزی مشگین شهر می وتاند باعث فراموشی تبدیل شدن این شهرستان به پایلوت کشاورزی منطقه شود و این وضعیت اصلاً به صلاح این شهرستان نیست.

با توجه به اینکه وجود مراکز آموشی در این شهرستان علاوه بر رونق اقتصادی و فرهنگی، موجب شکوفا شدن استعدادهای نهفته جوانان این شهرستان می شود و با توجه به توانایی ها و قابلیت های شهرستان مشگین شهر، مردم انتظار ارتقاء دانشکده کشاورزی و توسعه آن در این شهرستان را دارند نه اینکه بجای توسعه دانشکده شاهد تعطیلی آن باشند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مشگین اوغلو
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۰۶
با یاد و نام ایزد یکتا توسعه هر جامعه به توسعه فرهنگی علمی و انسانی آن جامعه بستگی دارد عوض اینکه مسئولان مرکز استانی به پیشرفت شهرستانها توجه کنند به اجرایی شدن اهداف مغرضانه و دور از شان و عظمت در خور استان از جمله بحث فوق و عدم استفاده از استعداد های هر منطقه فکر می کنند امید است با تغییر رویه و ارتقائ سطح فکری خود به پیشرفت جامعه فکری بکنند چون این مقام وپستها گذرا و فقط کردار وپندار وگفتار نیک ماندگار است
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۹
برای اتمام یک پروژه اینچنینی که میلیاردها ریال هم صرف
آن میشود نیاز به حضور جندین بازرس هست که بودجه های داده شده از مسیر خارج نشوند. متاسفانه ایسنجا ایران است و مردم بجای اینکه به پیشرفت مملکت فکر کنن به پیشرفت و جیب خودشان فکر میکنند. من مطمئن نیستم که این پولها دقیقا کجا میروند اما پیشنهاد میدهم که نظارت لازم هم بر روی مخارج صورت بگیرد... کم شاهد این پول خوریها نبوده ایم...
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار