تپه عباس آباد نمایش گر نقشه شهری همدان

تپه عباس آباد، در انتهای خیابان مهدیه و مشرف به میدان قائم قرار دارد.
کد خبر: ۱۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴ 18 March 2015
تپه عباس آباد، در انتهای خیابان مهدیه و مشرف به میدان قائم قرار دارد.

به گزارش ایسنا؛ این تپه به علت مشرف بودن به شهر همدان، همواره از موقعیت ویژه ای برخوردار بوده و این تپه در گذشته به "تپه نقاره خانه" نیز معروف بوده است.

این تپه در نزدیکی و مشرف به میدان قائم قرار دارد. یکی از پارک‌های زیبا و دیدنی شهر، به ویژه مناسب برای میهمانان تابستانی همدان، استخر عباس‌آباد است که در بالای تپهٔ عباس‌آباد واقع شده‌ است. وجود استخری بزرگ و در وسط آن رستوران زیبا این تپه را از سایر تپه ها متمایز کرده و در تمامی روزها پذیرای گردشگران و علاقمندان به طبیعت است.

دو جاده یکی از ابتدای چهار باغ ارم و دیگری از اوائل جاده گنجنامه، دسترسی به بالای تپه را امکان پذیر می کند.

با توجه به قابلیت های جغرافیایی، طبیعی و گردشگری این تپه، در سال های اخیر تاسیسات تفریحی، پذیرائی و اسکان موقت مناسبی احداث شده و به مجتمع تفریحی و سیاحتی تبدیل شده است.

چشم انداز طبیعی دره سرسبز عباس آباد از یک سو و از طرف دیگر، نمائی از شهر همدان نمایان است و در ضلع جنوب شرقی این مجتمع، آبشار مصنوعی زیبائی جریان دارد .

علاقمندان می توانند از طریق کوچه باغ های اطراف تپه پیاده به بالا بروند یا بوسیله بالابر از ضلع جنوبی چهار باغ ارم، مسیر ۱۲۰۰ متری آن را تا بالای تپه و بالعکس، طی کنند و شاهد فضای سبز باغات و دورنمای شهر همدان و آب و هوای مطبوع آنجا باشند.

در این تپه امکانات رفاهی مختلفی شامل مسجد، پارکینگ، رستوران، زمین ویژه اسکیت، سینمای تابستانی فضای آزاد، آب‌نمایی با ارتفاع در حدود ۶۰ متر و به طول ۲۰۰ متر و فروشگاه خوراکی و تنقلات وجود دارد و مسافران می توانند با حضور در این تپه زیبا و دیدنی از طبیعت زیبای این منطقه لذت برده و نمای شهر همدان را از بالا تماشا کنند.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار