تدوین دانشنامه استان همدان

استاندار همدان از تهیه و تدوین دانش‎نامه ۱۱۰ جلدی استان همدان با اعتبار یک میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این دانش‎نامه برای معرفی علما و فضلای استان همدان تدوین می‎شود.
کد خبر: ۱۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۷ 19 March 2015

استاندار همدان از تهیه و تدوین دانشنامه ۱۱۰ جلدی استان همدان با اعتبار یک میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این دانشنامه برای معرفی علما و فضلای استان همدان تدوین میشود.

به گزارش تسنیم ؛ محمدناصر نیک بخت در همایش شهرداران استان همدان اظهار داشت: در آستانه ورود به سال جدید قرار داریم و مهمترین دغدغهای که باید در این زمینه داشته باشیم ورود مهمانان و مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به اینکه همدان به عنوان قطب گردشگری مطرح بوده و مسئولان کشوری نیز به این مسئله اذعان دارند، افزود: متاسفانه حق همدان با توجه به ظرفیت‌ها دیده نشده و مطالبات زیادی در این زمینه دارد.

نیک بخت تصریح کرد: چرا شمال و اصفهان باید مقصد گردشگری باشند ولی استان همدان در مسیر گردشگری قرار گیرد، با توجه به شایستگی‌های موجود در همدان باید تلاش کنیم تا مقصد اول سفر و گردشگران استان همدان شود.

عدم باور به سرمایه‌گذاری مشکل اساسی گردشگری همدان است

وی عنوان کرد: یکی از کمبودها در حوزه گردشگری این است که هنوز سرمایه‌گذاری همدان را در ابعاد مختلف گردشگری باور نکرده و هنور قبول نداریم که گردشگری میتواند برای استان سود داشته و سبب توسعه شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه یخ سرمایهگذاری در همدان آب شده است، افزود: نمیدانم چرا برخی مدیران و روسای سازمان‌ها آنطور که باید و شاید به استقبال از سرمایهگذاران نمیروند ولی من تا زمانی که در استان همدان کار میکنم برای سرمایهگذاران فرش قرمز پهن میکنم.

نیک بخت با تاکید بر اینکه نجات اقتصاد کشور و اجرایی شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با ورود بخش خصوصی امکان‌پذیر است ، تصریح کرد: بخش خصوصی میتواند رشد، توسعه و رونق را در جامعه و استان همدان عملیاتی کند و باید به این مسئله اعتقاد داشته باشیم.

راه توسعه همدان از بخش خصوصی عبور میکند

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که از بخش خصوصی استقبال نکنیم توسعه نیز محقق نمیشود، افزود: شهرداران استان همدان برای سرمایهگذاران وقت گذاشته و سعی در تسهیل امور برای آنها داشته باشند.

استاندار همدان تصریح کرد: نباید در زمان ورود سرمایهگذاران دید درآمدزایی صرف و فشار وارد کردن به بخش خصوصی داشته باشیم، این روحیه و تفکر باید از استان همدان برچیده شود، شهرداران استان همدان در حمایت از بخش خصوصی دقت نظر لازم را داشته باشند چراکه راه توسعه استان از بخش خصوصی عبور می‏کند.

نیک بخت با بیان اینکه امروز دغدغه مهمی در زمینه اسکان مسافران نوروزی داریم، افزود: متاسفانه محل اسکان از جمله هتل، هتل آپارتمان و مهمانپذیر برای اسکان مسافران در ایام نوروز نداریم.

وی با اعلام اینکه براساس پیشبینی‌ها باید در ایام نوروز ۲۰۰ هزار نفر را اسکان دهیم، اظهار داشت: متاسفانه براساس ظرفیت مورد نیاز در استان هتل نداشته و باید تلاش کنیم تا سرمایهگذاران را به سمت ایجاد هتل در استان همدان سوق دهیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه بخش خصوصی برای ورود و سرمایه‌گذاری نیازمند انگیزه است، تاکید کرد: شهرداران نقش عمده‌ای در جذب سرمایهگذاران دارند و باید بستر را برای ورود آنها تسهیل کنند.

دانشنامه همدان تدوین می‏‌شود

وی از تهیه و تدوین دانشنامه ۱۱۰ جلدی استان همدان با اعتبار یک میلیارد تومانی خبر داد و گفت: این دانشنامه برای معرفی علما و فضلای استان همدان تدوین میشود و به دنبال این هستیم تا تمامی بزرگان استان همدان را در دوران قبل از اسلام، بعد از اسلام و دوره معاصر شناسایی کرده و برای آنها شناسنامه تهیه کنیم.

نیک بخت با بیان اینکه همدان نخستین شهر در دنیا بوده است، گفت: از معرفی و تبلیغ برای استان همدان دست برنمیداریم و در تلاش هستیم تا استان همدان را در حد و اندازه شایستگیهای خود توسعه دهیم.

استاندار همدان با اشاره به اینکه شهرداریهای استان همدان نسبت به حراست و صیانت از فضای سبز و باغات همدان حساس باشند، تاکید کرد: متاسفانه برخی افراد سودجو به دنبال تخریب باغات برای منافع خود هستند که باید تلاش کرده و باغات استان را از این خطر مصون بداریم.

شهرداریها در معرض آسیب هستند

وی بر آموزش کارکنان شهرداریهای استان همدان تاکید کرد و گفت: آموزش‌ها فنی و مرتبط با مسئولیت کارکنان باشد تا ضمن حفظ سلامت سیستم از فساد اداری در این نهاد عمومی جلوگیری شود.

استاندار همدان با اشاره به اینکه نهادهایی همچون شهرداری به سبب مراجعات بالای مردم در معرض آسیب هستند، گفت: شهرداری‌ها با تمام اقشار در جامعه سروکار دارند و برخی افراد سودجو ممکن است کارکنان شهرداری را برای رسیدن به اهداف خود وسوسه کنند که شهرداران باید مراقب این مسائل باشند.

شهرداری‌ها نیاز به سیاهی لشگر ندارد

نیک بخت با بیان اینکه شهرداری، گمرک و امور مالیاتی از نهاد‌های در معرض آسیب هستند، گفت: در این نهادها انگیزه تخلف وجود داشته و باید با تدبیر و همچنین تناسب بین حقوق و وظایف افراد از این مسائل جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداریهای استان همدان از افزایش نیروی ناکارامد خودداری کنند، تاکید کرد: شهرداریهای همدان به سیاهی لشگر نیاز نداشته و باید نیروهای متخصص و فنی جذب کنند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه شهرداران نیروهای سفارشی جذب نکنند، گفت: استخدام و به کارگیری نیروها براساس نیازها باشد تا شاهد روی کارآمدن افراد ناتوان و ناکارامد در شهرداریهای استان همدان نباشیم.

نیک بخت با بیان اینکه سال آینده با مشکل جدی آب مواجه هستیم، تصریح کرد: شهرداریهای استان باید تا جای ممکن نسبت به صرفهجویی در مصرف آب اقدام کرده و آموزش‌های شهروندی و فرهنگسازی مرتبط در این زمینه را نیز ارائه دهند.

وی بیان کرد: شهرداریهای همدان موظف هستند تا آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز شهرها را از آب شرب جدا کنند، اگر شهری تاکنون نسبت به این جداسازی اقدام نکرده هر چه سریعتر اقدام کند.

شهرداری‌ها در انتخابات سال آینده بیطرف عمل کنند

استاندار همدان با بیان اینکه سال ۹۴ سه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، میاندورهای شوراهای اسلامی و مجلس شورای اسلامی برگزار می‏شود، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید به گونه‌ای عمل کنند که بیطرفی در انتخابات کاملا مشهود باشد.

وی با اشاره به اینکه باید انتخابات پررنگ و پرشور برگزار شود، افزود: از شهرداریها و شوراهای شهر و روستا انتظار داریم از امکانات و ظرفیتی که در اختیار دارند به نفع کسی استفاده نکنند.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار