مسئولین به فکر چاره باشند؛

چادر خوابی مسافران در مازندران

مازندران علیرغم داشتن 55 هتل ،46 متل ، 72 هتل آپارتمان ، 16 مهمانپذیر، دو مجتمع تفریحی- توریستی و هفت واحد کمپینگ ، 48 زائر سرا، 47 اقامتگاه دولتی و 420 مدرسه و 76640 اقامتگاه استیجاری و ویلایی و آپارتمان و سوئیت هنوز نتوانسته آنطور ...
کد خبر: ۱۵۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 18 March 2015
تابناک مازندران:امروزه از صنعت توریسم به عنوان یکی از صنایع درآمدزا که در ایجاد اشتغال پایدار نقش اساسی می تواند ایفا نماید نام برده می شود .
استان مازندران به دلیل برخورداری از مواهب بی شمار الهی و داشتن کوه، جنگل ، دریا ، مناطق بکر طبیعی و ... سالانه و بالاخص در ایام تعطیلات نوروز پذیرای حجم وسیعی از مسافران می باشد اما با همه فراوانی گردشگر و مسافرانی که در طول سال به این استان سفر می کنند هنوز در آمدزایی لازم از قبل این موضوع ایجاد نشده و همچنان صنعت توریسم در مازندران در ابتدای پله ترقی خود به سر می برد .
با این توضیح کوتاه باید عنوان کرد مازندران علیرغم داشتن 55 هتل ،46 متل ، 72 هتل آپارتمان ، 16 مهمانپذیر، دو مجتمع تفریحی- توریستی و هفت واحد کمپینگ ، 48 زائر سرا، 47 اقامتگاه دولتی و 420 مدرسه و 76640 اقامتگاه استیجاری و ویلایی و آپارتمان و سوئیت هنوز نتوانسته آنطور شاید و باید در این زمینه درآمد مناسبی داشته باشد. یکی از مشکلات اصلی که علیرغم تذکرات متعدد رسانه ها هنوز به قوت خود در استان باقی مانده بحث چادر خوابی مسافران در این ایام می باشد .
این دسته از مسافران که بیشتر مواقع معابر شهری ، دامن طبیعت ، نواحی جنگلی را برای اسکان خود در نظر می گیرند، بدون هیچگونه امکانات رفاهی ، بهداشتی ، چادرهای مسافرتی را نصب و در آن به استراحت می پردازند البته از منظر همین اسکان بارها و بارها شاهد ریختن زباله و عدم رعایت نظافت در این مناطق نیز بوده ایم ضمن اینکه این چادر خوابی در حوزه اجتماعی و امنیتی نیز می تواند آسیب های مختص به خودش را نیز داشته باشد.
علی ایحال از مسئولین انتظار می رود با تدابیر لازم و فراهم کردن مناطقی خاص برای اسکان مسافران از چادر خوابی در اماکنی که به صلاح نبوده ممانعت به عمل آورده تا شاهد گذراندن ایامی خوش در عین پاکیزگی مناطق طبیعی برای مسافران باشیم .
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار