رای اولی‌ها شناسنامه خود را عکس‌دار کنند

کد خبر: ۱۵۲۰۸۲
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴ 26 December 2015


مدیر کل ثبت احوال البرز گفت:‌ هیچ مشکلی برأی عکس‌دار کردن شناسنامه رأی اولی‌ها نداریم.

محمد میرزایی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: ثبت احوال یکی از مراکز چهارگانه پاسخگوی استعلامات انتخاباتی وزارت کشور است.

وی ادامه داد: طبق روال سال‌های گذشته شناسنامه و کارت ملی مدرک هویتی رأ‌ی‌دهنده در فرایند انتخاب نامزد مورد نظر محسوب می‌شود.

میرزایی اظهار کرد:‌ برأی شرکت در انتخابات شناسنامه فرد رأی‌دهنده باید حتما عکس‌دار باشد زیرا درغیر این صورت از رأی دادن وی جلوگیری می‌شود.

این مسئول ادامه داد: ‌با توجه به نزدیک شدن به روزهای انتخابات، فرایند عکس‌دار کردن شناسنامه‌ها درکوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود.

وی گفت:‌ رأی اولی‌ها درصورت کامل بودن مدارک می‌توانند شناسنامه عکس‌دار خود را همان روز و یا نهایتا روز بعد از مراجعه به ثبت احوال تحویل بگیرند.

مدیر کل ثبت احوال البرز در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به صدور شناسنامه مکانیزه دراستان، گفت: بیش از پنج سال است که همه شناسنامه‌های المثنی و تعویضی شهروندان البرزی به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

وی ابراز کرد:‌ علاوه‌بر این، شناسنامه بار اولی‌ها (نوزادان) نیز به صورت مکانیزه صادر می‌شود.

میرزایی یادآورشد:‌ این شناسنامه‌ها نسبت به شناسنامه‌های سنتی از نظر فیزیکی مستحکم‌تر هستند و هولوگرام دارند.

این مسئول توضیح داد: شناسنامه‌های مکانیزه منحصر به فرد هستند و به هیچ وجه احتمال جعل آنها وجود ندارد و زمانی که فردی ازآن استفاده می‌کند اطلاعات ثبت شده مستقیما و به صورت آنلاین با اطلاعات ثبت شده در ثبت احوال مطابقت داده و راستی آزمایی می‌شود.

وی ادامه داد: این اتصال آنلاین، امکان جعل مدارک و هویت شخصی افراد را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهد.

این مسئول در ادامه به صدور کارت ملی هوشمند نیز اشاره کرد و گفت: صدور کارت ملی هوشمند نیز از چند سال گذشته در استان آغاز شده است.

میرزایی افزود: در کارت ملی هوشمند، اطلاعات هویتی، امضای الکترونیک و کیف پول الکترونیک هم تعبیه شده است و قابلیت ذخیره اطلاعات پزشکی فرد نیز وجود دارد.

وی در پایان گفت: این امر برای سازمان ثبت و احوال علاوه بر شناسایی افراد، کلید عبور برأی دولت الکترونیک است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار