جوانان کشور در شیراز جمع می شوند

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس از برگزاری نشست هم اندیشی جوانان کشور در شیراز طی اسفند ۹۴ خبر داد.
کد خبر: ۱۵۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷ 03 January 2016
تابناک فارس به نقل از مهر:علی رضایی گفت: نشست هم اندیشی جوانان کشور در اسفند ۹۴ در شیراز برگزار می شود که هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین سمن های جوانان در سطح کشور است و از هر استان بین سه الی پنج سمن جوان می توانند در این نشست حضور پیدا کنند.

وی همچنین از برگزاری اولین دوره مسابقات فوتسال سازمان های مردم نهاد جوان کشور در شیراز در ایام دهه فجر خبر داد و افزود: فراخوان این مسابقه به تازگی اعلام شده و هنوز تعداد قطعی شرکت کنندگان مشخص نیست ولی پیش بینی می کنیم که ۲۵ استان کشور در این دوره از مسابقات حضور پیدا کنند.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس گفت: دو دوره سه روز توانمندسازی سازمان های مردم نهاد کشور نیز طی اسفند ۹۴ و اردیبهشت ۹۵ در قالب کارگاه های آموزشی در شیراز برگزار می شود.

رضایی تاکید کرد: چنین برنامه هایی با هدف ایجاد اتحاد و ارتباط بیشتر بین سازمان های مردم نهاد جوان کشور، کمک به توسعه آن ها و تشویق آن ها به فعالیت هر چه بیشتر در عرصه های اجتماعی برگزار می شوند.

راه اندازی ۱۰ خانه جوان در فارس

وی با اشاره به اینکه چندی پیش اولین خانه جوان کشور در شیراز افتتاح شد، گفت: با فرمانداران و نمایندگان شهرستان ها در مجلس شورای اسلامی هماهنگی هایی انجام شده تا بتوانیم راه اندازی ۱۰ خانه جوان را در ۱۰ شهرستان بزرگ استان دنبال کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس با اشاره به نحوه تامین اعتبار برای احداث این خانه های جوان، اظهار داشت: فرمانداری ها ردیف بودجه ای به نام ماده ۱۸۰ در اختیار دارند که پیش از این همواره در امور ورزش هزینه شده که با پیشنهاد مدیرکل ورزش و جوانان فارس قرار بر این است که این بودجه به سمت حوزه جوانان سوق داده شده و برای احداث این خانه های جوان مورد استفاده قرار بگیرد، علاوه بر اینکه از محل درآمدهای عمرانی اداره کل ورزش و جوانان نیز اعتباری به این منظور اختصاص خواهد یافت.

رضایی بیان کرد: چون هنوز در حال رایزنی هستیم به طور قطع مشخص نیست که کدام شهرستان های استان برای احداث این ۱۰ خانه جوان انتخاب می شوند ولی کلنگ زنی این خانه های جوان تا قبل از سال ۹۵ در استان انجام می شود.

وی تصریح کرد: ایده آل ما برای توسعه خانه های جوان در فارس این است که پنج خانه جوان در شیراز و در هر یک از شهرستان ها نیز یک خانه جوان وجود داشته باشد که هنوز نمی دانیم که تا چه حد بتوانیم این امر را عملی کنیم.

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس گفت: خانه جوان نوعی باشگاه و فرهنگسرا برای جوانان و نوعی دفتر کار مرکزی برای سازمان های مردم نهاد جوانان است که بتوانند در این خانه فعالیت های اجتماعی خود را برنامه ریزی کنند و از سوی دیگر نظارت های لازم برای آن ها اعمال شود.

رضایی بیان کرد: یکی از برنامه هایی که از سوی بخش جوانان دنبال می شود توسعه رفت و آمدهای داخلی و خارجی بین سمن های جوانان است که در این راستا استان فارس با انعقاد تفاهم نامه ای با سایر استان های کشور متعهد شده که چنانچه استانی تعدادی از اعضای سازمان های مردم نهاد جوان فارس را در اردوهای هویتی و گردشگری خود مشارکت دهد فارس نیز به همان میزان اعضای سمن های جوانان آن استان را برنامه های خود مشارکت دهد.

وی با بیان اینکه در راستای توسعه روابط جوانان استان با جوانان سایر کشورها و معرفی فرهنگ فارس نیز برنامه هایی ترتیب داده شده، گفت: ۲۵ نفر از جوانان نخبه فارس به نمایندگی از استان به کشور مالزی سفر خواهند کرد تا ضمن آشنایی با سمن های جوان این کشور و دعوت متقابل از جوانان این کشور برای حضور در فارس، پیام آور صلح جهانی نیز باشند.

ارائه بسته های حمایتی به مطلقه های جوان

معاون فرهنگی و امور جوانان ورزش و جوانان فارس در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: با توجه به اینکه حدود ۷۰ درصد از افراد مطلقه در رنج سنی جوان و زیر ۳۰ سال هستند با انعقاد تفاهم نامه ای با بهزیستی و معاونت اجتماعی ناجا بسته های حمایتی برای کمک به این آسیب دیدگان اجتماعی در استان در نظر گرفته شده است.

رضایی با اشاره به اینکه حدود یک ماه است که این بسته حمایتی آغاز شده، ادامه داد: در قالب این طرح بهزیستی خدمات مشاوره ای و مددکاری و معاونت اجتماعی ناجا نیز مشاوره های قضایی به افراد مطلقه ارائه می دهد.

وی تصریح کرد: متاسفانه وسعت تعداد افراد مطلقه جوان نسبت به اقدامات انجام شده از سوی ما بیشتر است و هنوز نتوانسته ایم که تمام این قشر در تحت پوشش برنامه های خود قرار دهیم در نتیجه خواهان مشارکت دیگر ارگان ها در این موضوع هستیم تا بتوانیم هر چه بیشتر خطرات این آسیب اجتماعی را کاهش دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار