مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری:

تورم قم از متوسط کشوری بالاتر رفته است

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: میزان تورم در این استان طی دو سال گذشته از متوسط میزان تورم در کشور بالاتر رفته است.
کد خبر: ۱۵۸۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲ 05 January 2016
به گزارش تابناک قم، مجید آوری فرد در جلسه کارگروه اقتصادی استان قم گفت: قم همواره به عنوان ارزانترین شهرهای کشور مطرح بوده و همچنان میزان قیمت ها نسبت به متوسط کشوری پایین تر است، اما نرخ رشد تورم در استان طی دو سال گذشته، روند صعودی چشمگیری داشته است. 

وی با بیان اینکه میزان تولید ناخالص داخلی استان قم در سال 92 حدود 100 هزار میلیارد ریال بوده و استان در رتبه 25 کشور قرار دارد، خاطرنشان کرد: از این میان 55 درصد ارزش افزوده مربوط به بخش خدمات، 20 درصد بخش صنعت، 16 درصد بخش ساختمان و 9 درصد متعلق به بخش کشاورزی است. 

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: در سال های گذشته نرخ بیکاری در استان که همواره نسبت به متوسط کشوری پایین تر بوده، افزایش یافته و از متوسط نرخ بیکاری در کشور بالاتر رفته است، اما علت عمده آن به دلیل افزایش نرخ مشارکت اقتصادی در استان است. 

وی در ادامه افزود: در گذشته به دلیل عدم رغبت بانوان به اشتغال و حضور گسترده دانشجویان در استان، نرخ مشارکت اقتصادی در قم کمتر بوده، اما در سال های اخیر با افزایش تحصیلات بانوان و شرایط نامناسب اقتصادی در خانواده ها که باعث روی آوردن بانوان قمی به اشتغال شده و از سوی دیگر فارغ التحصیل شدن دانشجویان، نرخ بیکاری در استان افزایش یافته است. 

آوری فرد در پایان با اشاره به وضعیت اشتغال بانوان در استان قم، نرخ بیکاری بانوان قمی را نسبت به متوسط نرخ بیکاری بانوان در کشور بالاتر دانست.

جلسه کارگروه اقتصادی استان قم با حضور سید مهدی صادقی استاندار قم و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار