امواج تلفن از برج های مسکونی عبور نمی کند

تابناک: مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: برج و بلند مرتبه سازی ها در کلان شهر اصفهان باعث اختلال در پوشش دهی شبکه تلفن همراه شده است.
کد خبر: ۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ 29 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، مهران قدوسی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: بلند مرتبه سازی منجر شده که بسیاری از نقاط کیفیت و سطح پوشش تلفن همراه در شهر اصفهان را از دست بدهیم.

وی با بیان اینکه سایت های تلفن همراه ( BTS ) توان محدودی دارند اظهار کرد: وقتی برج ها و ساختمان های بلند مرتبه، بزرگراه ها و مجتمع های صنفی ساخته می شود ما با ضعف پوشش شبکه تلفن همراه در اطراف آن مواجه می شویم.

وی ادامه داد: این مسائل و همچنین پویا بودن شبکه ارتباطات سیار باعث می شود که سایت های تلفن همراه به طور مرتب جابه جا و اضافه شوند.

این کارشناس با تاکید بر ظرفیت بالای استان اصفهان در استفاده از تلفن همراه گفت: همواره این موضوع در سطح استان رو به رشد بوده و ما هیچگاه کاهش ترافیک نداشتیم.

قدوسی با اشاره به وجود برخی نقاط کور تلفن همراه در کلان شهر اصفهان افزود: در برخی مناطق با مجموعه های فشرده و متراکمی از مجتمع های مسکونی مواجه هستیم در حالیکه پیش بینی کمتری برای تاسیسات عمومی شهر در آن نقاط شده است.

وی همکاری مردم و نهادهای مختلف در این زمینه را ضروری دانست و تصریح کرد: اگر مردم در نصب سایت ها و آنتن های تلفن همراه با اپراتورها همکاری کنند پوشش این شبکه و آنتن دهی آن نیز تقویت می شود.

به گفته وی بر اساس مصوبه هیات دولت همه سازمان های دولتی و غیر دولتی ملزم به همکاری با همه اپراتورهای تلفن همراه برای نصب تجهیزات سایت ها هستند.

مدیر ارتباطات سیار شرکت مخابرات استان اصفهان گفت: هرچه تعداد سایت های تلفن همراه و نقاط جدید آن افزایش یابد از حجم و ارتفاع دکل ها کاسته و سیمای شهری زیباتر می شود.

قدوسی همچنین استقبال مردم استان اصفهان از نسل سوم تلفن همراه را بسیار چشمگیر خواند و افزود: اپراتورها از مردم عقب افتاده اند چراکه با استقبال و استفاده غیرمنتظره آنها مواجه شدند.

وی با بیان اینکه تا کنون 190 از 400 سایت تلفن همراه در کلان شهر اصفهان مجهز به نسل سوم تلفن همراه است تصریح کرد: نصب و راه اندازی مراحل بعدی نسل سوم تلفن همراه در استان اصفهان به سرعت در حال اجراست.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار