هشدار اوباما به کنگره برای وتو مصوبات سد راه برجام;

تقلاهای یانکی های کنگره برای زمین زدن توافق هسته ای

احمد شوهانی، با اشاره به هشدار اوباما مبنی بر وتوی قانونی که مانع اجرای موفق برجام شود گفت: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اختلافات داخلی آمریکا نمی تواند موجب نفی تعهدات بین المللی این کشور شود.
کد خبر: ۱۶۳۹۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۴ 15 January 2016
به گزارش تابناک ایلام، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که اوباما گفته است باید هر گونه قانونی که مانع اجرای موفق برجام می شود را وتو کند و در کنگره این کشور هر اتفاقی که بیفتد دولت آمریکا باید پاسخگوی دولت های مقابل باشد.

احمد شوهانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به هشدار اوباما مبنی بر وتوی قانونی که مانع اجرای موفق برجام شود گفت: آنچه در این میان اهمیت دارد این است که اختلافات داخلی آمریکا نمی تواند موجب نفی تعهدات بین المللی این کشور شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:  دولت آمریکا باید مشکلاتش را حل کند و مانع از نقض تعهداتش در برجام شود،به دلیل اینکه طرف مقابل  جمهوری اسلامی ایران در برجام دولت آمریکاست و نه کنگره.

وی با اشاره به اینکه دولت آمریکا باید فارغ از مصوبات کنگره به وظایف بین المللی خود عمل کند تصریح کرد: ما با دولت آمریکا گفتگو می کنیم و کاری به کنگره و قوانین آن نداریم.

شوهانی ادامه داد: همانطور که اوباما گفته است باید هر گونه قانونی که مانع اجرای موفق برجام می شود را وتو کند و در کنگره این کشور هر اتفاقی که بیفتد دولت آمریکا باید پاسخگوی دولت های مقابل باشد.

نماینده مجلس نهم اظهار داشت: مصوبات اخیر کنگره آمریکا برخلاف روح کلی توافقنامه بوده و دولت این کشور با توجه به تعهداتی که نسبت به جمهوری اسلامی ایران دارد بایدمشکلات به وجود آمده ناشی از مصوبات کنگره را حل کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت:  دولت آمریکا باید جلوی این اقدامات کنگره را بگیرد و بتواند آن را کنترل کرده و مصوبات را وتو کند./پ

منبع: خبرگزاری خانه ملت


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار