کمک یکهزارمیلیارد ریالی دولت به شهرداری های استان

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد از تخصیص حدود یکهزارو 40 میلیارد ریال به شهرداری های 17 گانه استان از محل کمک سازمان شهرداری ها و ارزش افزوده در دو سال گذشته خبر داد.
کد خبر: ۱۷۲۷۷۰
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 31 January 2016
به گزارش ایرنا، پژمان نیک اقبالی روز شنبه در جمع اعضای شورای اسلامی استان با حضور استاندار کهگیلویه وبویراحمد، افزود: حدود 700میلیارد ریال از این میزان در سال گذشته برای کمک به عمران شهری به شهرداری ها اختصاص یافت.
وی بیان کرد: ازمجموع 330میلیارد ریال کمک عمرانی به شهرداری ها درسال جاری نیز حدود 130میلیارد ریال از این میزان از طریق سازمان شهرداری ها و مابقی نیز از محل ارزش افزوده از سوی اداره کل امور مالیاتی استان بوده است.
وی با اشاره به هزینه های اضافی و تحمیلی بر شهرداری های استان از جمله نیروی انسانی مازاد، گفت: برخی شهرداران در تامین و پرداخت حقوق این نیروها با مشکل جدی مواجه هستند.
وی با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده تمامی شهرداری ها با نیروی مازاد روبرو هستند، گفت: در حالی که میزان هزینه کرد منابع عمرانی در شهرداری ها برسایر منابع هزینه ای و جاری خود باید از 60درصد به بالا باشد اما این مهم در هیچ یک از شهرهای استان رعایت نمی شود.
وی با بیان اینکه تناسب نداشتن بین هزینه های عمرانی و هزینه های جاری در شهرداری ها هیچ گونه توجیه علمی و منطقی ندارد، خواستار ورود شورای اسلامی استان برای سامان بخشیدن و تعدیل نیروها در شهرداری ها شد.
رئیس شورای اسلامی کهگیلویه وبویراحمد نیز در این نشست کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و نبود فضای فیزیکی مناسب را از مهمترین مشکلات موجود در این شورا دانست.
البرز محمد خانی افزود: کهگیلویه وبویراحمد تنها استان فاقد مکان اداری مناسب برای شورای اسلامی است.
وی با بیان اینکه هنوز شورا باوری در وجود برخی مدیران و مسئولان اجرایی استان نهادینه نشده ، افزود: وظایف ،کارکرد و جایگاه ممتاز شوراهای اسلامی در اصول 100 تا 106 قانون اساسی به صراحت اعلام شده است.
از حدود دو هزار و 104 عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا در کهگیلویه وبویراحمد 99 نفر عضو شوراهای اسلامی شهری و مابقی روستایی هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار