پیش بینی فروش 276 میلیارد ریال کاهو

کد خبر: ۱۷۶۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۹ 30 March 2015
رئیس جهاد کشاورزی آمل گفت: پیش‌بینی می‌شود کشاورزان این شهرستان در سال‌جاری بیش از 276 میلیارد ریال کاهو به فروش برسانند.

سید مرتضی امینی‌نیاکی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: کاهو به عنوان کشت دوم در بسیاری از زمین‌های زراعی این شهرستان توسط کشاورزان کشت می‌شود که هم‌اکنون شاهد برداشت آنها از سطح مزارع هستیم.

وی افزود: پس از برداشت برنج در سطح مزارع در این شهرستان کشت کاهو به عنوان کشت دوم رونق پیدا می‌کند که امسال نسبت به سال‌های گذشته شاهد رشد زیادی در کاشت و برداشت این محصول هستیم.

امینی با اعلام وجود 2 هزار و 50 هکتار سطح زیر کشت کاهو در آمل بیان کرد: درآمد حاصل از فروش کاهو که در بین خانواده‌ها به عنوان مواد غذایی به مصرف می‌رسد هم می‌تواند پس از برنج، کمک زیادی به اقتصاد خانواده‌ها کند.

رئیس جهاد کشاورزی آمل میزان تولید محصول کاهو در سال‌جاری با عملکرد 27 تن در هکتار را 55 هزار و 350 تن دانست و گفت: هم‌اکنون محصول کاهو با قیمت مطلوبی در بازار مصرف به فروش می‌رسد.

این مسئول با پیش‌بینی متوسط قیمت پنج هزار ریال برای هر کیلوگرم از کاهو، تصریح کرد: در سال‌جاری کشاورزان آملی می‌توانند به میزان 276 میلیارد و 750 میلیون ریال با فروش این محصول درآمدزایی داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار