گردشگران و معابر نامناسب شهری / آسفالت شهر همدان در شان مردم نیست / شورا در خواب و شهرداری ناتوان درساماندهی معابر شهری

چیزی به‌پایان سال نمانده و با فرارسیدن سال جدید و تعطیلات، گردشگران و مسافران وارد همدان می‌شوند، مسئولان تا حدودی توانسته‌اند شهر را برای میزبانی آماده کنند، اما همچون هرسال مشکل نامناسب بودن معابر شهر همدان و ورودی نامناسب شهر برای گردشگران احساس می‌شود.
کد خبر: ۱۸۹۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲ 29 February 2016

چیزی به‌پایان سال نمانده و با فرارسیدن سال جدید و تعطیلات، گردشگران و مسافران وارد همدان می‌شوند، مسئولان تا حدودی توانسته‌اند شهر را برای میزبانی آماده کنند، اما همچون هرسال مشکل نامناسب بودن معابر شهر همدان و ورودی نامناسب شهر برای گردشگران احساس می‌شود.

به گزارش تابناک همدان؛یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک شهر را از سایر شهرها متمایز می‌کند و تأثیر زیادی بر منظر شهری دارد، آسفالت یکدست و مناسب معابر است، این موضوع از مهم‌ترین اقدامات و وعده‌های شهرداری‌ها است که در بسیاری از مواقع رفع مشکل پیگیری نمی‌شود.

کیفیت معابر شهری یکی از عوامل مؤثر بر ورود گردشگران و هم‌چنین یکی از شاخص‌های رضایت از عملکرد شهرداری‌ها است، اما این ارگان در سال‌های اخیر مشکلات جانی و مالی گسترده‌ای را ایجاد کرده و با خدماتی که درشان مردم نیست ارائه فعالیت می‌کند.

چاله‌ها و قسمت های خاکی و پارگی‌های آسفالت باعث شده تا خودروها دررفت و آمد خود در شهر دچار مشکل شوند و در برخی مواقع با عبور از این معابر صدمات و آسیب‌های جدی به خودروهای شهروندان وارد می‌شود.

مردم شهر همدان سال‌هاست که با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند، اما گویی داستان چاله‌های کوچه و خیابان‌های همدان تمامی ندارد و به عنوان یک معضل شهری سال‌هاست که مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند.

وضعیت نامطلوب آسفالت‌های سطح شهرستان همدان موضوعی است که سال‌ها در این شهر مطرح بوده و برخی از آسفالت‌ها به قدری نامطلوب است که با گذشت یک ماه از زمان ریخته شدن آن نیاز به روکش دوباره پیدا می‌کند.

بر اساس قانون اصول مهندسی، عمر مفید آسفالت خیابان‌ها چهار سال است در حالی که در این شهر عمر آسفالت برخی از خیابان‌ها و معابر از هشت سال هم تجاوز کرده و حتی می‌توان گفت برخی خیابان‌ها تبدیل به آثار باستانی شده است، و ایجاد چاله‌های متعدد، حوادث خطرناکی را پیش روی شهروندان قرار داده است.

نامناسب بودن آسفالت معابر تنها مشکل شهروندان همدانی نیست بلکه گردشگران نیز از این وضع نابسامان ناراضی هستند.

در همین خصوص رسیدگی به وضعیت خیابان‌ها و معابری که به نقاط گردشگری منتهی می‌شود از انتظارات اصلی و مطالبات جدی شهروندان است که شاید به بهانه ورود گردشگران و مسافران نوروزی رسیدگی به معابر و خیابان‌ها صورت گیرد.

کیفیت نامطلوب آسفالت خیابان‌های اصلی این شهر و حتی کوچه پس‌کوچه‌های آن محل گلایه مشترک بیشتر افراد است و شهروندان همدانی با چاله چوله‌های عجیب و غریب خیابان‌ها، پیاده روها، آسفالت ریزی، لکه گیری‌های غیراستاندارد و برخی معضلات شهری آشنا هستند. اما زیبنده نیست شهری که بیش از نیم قرن سابقه شهرداری دارد مردمانش از وضعیت نابسامان آسفالت خیابان‌ها رنج بکشد.

از سوی دیگر کم کاری برخی افراد از پتانسیل بالای توریستی شهر همدان کاسته و تنها دلیل آن وضعیت نامناسب شهری است.

در شهری با وضعیت آب‌وهوایی همدان، چرا باید فکری به حال مشکلات ذکر شده، قبل از آغاز ساخت و احداث کوچه‌ها و خیابان‌ها موجود نشده ، چرا باید سرمایه‌های ملی مردم صرف چندباره کاری شود و بودجه‌ای که می‌بایست به ساخت و آبادانی شهر و ایجاد فضاهای توریستی و تفریحی اختصاص یابد، در جهت ترمیم و دوباره کاری‌ها، مصرف شود.

همچنین گردشگرانی که شهر همدان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند به دلیل نا آشنا بودن با چاله چوله‌های شهر خسارت‌ها و متأسفانه گاهی اوقات تصادفات تلخی را تجربه می‌کنند.

این چنین حوادث ناگوار موجب کاهش گردشگران شهر همدان و دید نا مناسبی نسبت به شهر همدان می‌شود.

نباید تاوان اهمال مسئولان شهرداری را شهر همدان و مردمانش پرداخت کنند.

امید است مسئولان شهری با طرح این گزارش به فکر رفع اساسی این مشکل بزرگ باشند و از هزینه کرد های تکراری و همچنین وارد آمدن خسارت‌های جانی و مالی احتمالی در آینده پیشگیری کنند.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار