خواربارفروشان در صدر واحدهای صنفی بدون مجوز هستند

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از شناسایی 5854 واحد صنفی بدون مجوز کسب در استان خبر داد و گفت: تمام واحدهای بدون پروانه کسب استان تا پایان سال شناسایی خواهند شد.
کد خبر: ۱۸۹۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸ 29 February 2016
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از شناسایی 5854 واحد صنفی بدون مجوز کسب در استان خبر داد و گفت: تمام واحدهای بدون پروانه کسب استان تا پایان سال شناسایی خواهند شد.

هاشم پیراینده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با اشاره به طرح شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب، اظهار کرد: این طرح در کل استان اجرا شده و تاکنون 5854واحد صنفی بدون مجوز در استان شناسایی شده است.

وی با بیان اینکه این واحدهای بدون مجوز در شهرستان‌های اسلام آبادغرب، دالاهو، گیلانغرب، قصرشیرین، هرسین، صحنه و روانسر شناسایی شده‌اند، یادآوری کرد: شناسایی واحدها در سایر نقاط استان نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در خصوص شیوه برخورد با واحدهای بدون مجوز نیز اظهار کرد: فردای روزی که بازرس ما به این واحدها مراجعه می‌کند صاحب واحد باید برای شروع فرآیند اخذ مجوز و ثبت‌نام در سایت اصناف مراجعه کند. در غیر اینصورت در مراجعه بعدی واحد صنفی تا زمانی‌که برای دریافت مجوز اقدام کند، پلمب خواهد شد .

پیراینده حداقل زمان پلمب واحد را یک هفته دانست و خاطرنشان کرد: اگر در این مدت فک پلمب غیرقانونی انجام شود، با همکاری اتحادیه، نیروی انتظامی و اداره اماکن با فرد متخلف برخورد خواهد شد و پرونده وی به دادگستری ارجاع می‌شود.

وی در ادامه در خصوص بیشترین واحدهای صنفی بدون مجوز نیز اظهار کرد: اتحادیه‌هایی که بیشترین تعداد واحد صنفی را دارند امکان کنترل کمتری روی واحدها دارند و از همین رو بیشترین آمار واحدهای بدون مجوز مربوط به این اتحادیه‌ها است.

معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: اتحادیه صف خواربارفروشان از مهمترین این اتحادیه‌ها است.

پیراینده با بیان اینکه واحدهای بدون مجوز از پرداخت حق عضویت، مالیات، عوارض و ... خودداری می‌کنند، تصریح کرد: امکان نظارت بر روی این واحدها وجود ندارد و به علاوه نرخ‌نامه‌ها را نیز دریافت نمی‌کنند.

وی تعداد واحدهای صنفی دارای پروانه و مجوز کسب استان را نیز 53 هزار واحد صنفی اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار