نقش تعیین‌کننده‌ کارآفرینان در توسعه اقتصادی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان گفت: کارآفرینان نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه اقتصادی دارند.
کد خبر: ۱۹۰۳۶۳
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰ 01 March 2016
احمد غریوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش و جایگاه کارآفرینان در توسعه اقتصادی جوامع، افزود: امروزه کارآفرینان به دلیل نقش و جایگاه ویژه‌ای که در روند توسعه و رشد اقتصادی دارند، مورد توجه بسیاری از دولت‌ها هستند و دولت‌های سعی می‌کنند با حداکثر امکانات و بهره‌برداری از دستاوردهای تحقیقاتی، شمار کارآفرینان را آموزش داده و در راستای فعالیت‌های کارآفرینانه تشویق و هدایت کنند تا به اهداف توسعه‌طلبانه دست یابند.
 
وی با اشاره به اینکه کارآفرینان به صورت دائم یک محصول را تولید و عرضه می‌کنند و استفاده از تحمل ریسک، شکار فرصت‌ها و ... از مهم‌ترین ویژگی‌های یک فرد کارآفرین است، تصریح کرد: بی‌شک، کارآفرینان با مهارتی که در تشخیص فرصت‌ها و ایجاد توسعه و حرکت در اشتغال دارند پیشگامان حقیقی تغییر در اقتصاد و تحولات اجتماعی محسوب می‌شوند و کارآفرینان موتور متحرک رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند که یکی از مهم‌ترین دستاوردهای کارآفرینی، این مقوله مهم است.
 
این مسئول با تأکید بر اینکه بحث اشتغال مختص یک اداره و یا حتی از عهده یک وزارتخانه نیز خارج بوده و اشتغال باید با همکاری همه ارگان‌ها و مسئولان ذی‌ربط و حمایت همه وزارتخانه‌هایی که برای دولت کار می‌کنند، ایجاد شود، اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان زنجان 42.4 درصد و نرخ بیکاری در تابستان نیز 8.6 درصد بوده که نسبت به آمارهای اخیر در استان زنجان بیکاری افزایش پیدا کرده است.
 
مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه یکی از بخش‌هایی که باید امروزه بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد، بخش خدمات است، خاطرنشان کرد: با فعال شدن بخش خدمات می‌توان فرصت‌ها را شناسایی و افراد زیادی را به کار گرفت. برای اینکه بتوانیم افراد زیادی را در بخش خدمات به کار بگیریم، از سال گذشته کارگروهی در استان تشکیل و این کارگروه نسبت به شناسایی مشاغل در بخش خدمات اقدام کرده است که به نتایج خوبی در این زمینه رسیده‌ایم.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار