کشف 2600 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در گیلان

کد خبر: ۱۹۱۵۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۶ 03 March 2016
کارشناس بهداشت محیط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از کشف 2 هزار و 600 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در نقاط مختلف این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، تیمور فتحعلی‌پور عصر امروز در جلسه تنظیم بازار گیلان با اشاره به اجرای طرح کشیشک دانشگاه علوم پزشکی از ابتدای اسفند تا 15 فروردین ماه در این استان اظهار کرد: تعداد 36 هزار و 322 مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی زیر نظر بهداشت محیط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هستند.

وی به بازرسی از 4 هزار و 666 مرکز عرضه و توزیع مواد غذایی گیلان اشاره کرد و افزود: 51 مورد تخلف بهداشتی به دادگاه معرفی شده و پنج مورد تعطیلی داشتیم.

کارشناس بهداشت محیط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تعداد 855 کارت بهداشتی برای مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی در استان صادر شده است، تصریح کرد: تعداد 8 هزار و 863 مکان عمومی زیر پوشش معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان قرار دارد و تاکنون 831 مورد بازدید از این مکان‌ها انجام شده است.

فتحعلی‌پور از معرفی یک مورد از مکان‌های عمومی گیلان به دادگاه خبر داد و بیان کرد: تعطیلی مکان‌های عمومی در استان نداشتیم ضمن اینکه 122 مورد کارت معاینه بهداشتی برای مکان‌های عمومی گیلان صادر شده است.

وی به نظارت بر 312 مکان بین‌راهی در گیلان اشاره کرد و گفت: 26 گروه بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکنون 328 مورد بازدید از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی و بین‌راهی داشتند.

کارشناس بهداشت محیط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه دو مورد از بازدیدها منجر به معرفی به دادگاه شده است، خاطرنشان کرد: 42 مورد کارت برای مکان‌های بین‌راهی صادر شده است.

فتحعلی‌پور نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی را از برنامه‌های معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان ذکر کرد و یادآور شد: هفته گذشته 200 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی سنتی در استان انجام شده، یک مورد نامطلوب گزارش شده و منتظر پاسخ آزمایشگاه در مورد 199 آزمایش دیگر هستیم.

وی با بیان اینکه 86 مورد نمونه‌برداری از مواد غذایی صنعتی در گیلان انجام شده است، اظهار کرد: 176 مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب آشامیدنی توسط دانشگاه علوم پزشکی در سطح شهرها و روستاهای استان انجام شده است.

* 792 مورد کلرسنجی نامطلوب آب آشامیدنی در روستاها

کارشناس بهداشت محیط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان به هشت مورد نمونه‌برداری از آب استخرهای شنا در استان اشاره کرد و افزود: 2 هزار و 543 مورد کلرسنجی آب آشامیدنی در گیلان انجام شده و یک‌هزار و 751 مورد آن مطلوب بوده و 792 مورد نامطلوب گزارش شده است.

فتحعلی‌پور با اشاره به اینکه کلرسنجی نامطلوب آب آشامیدنی مربوط به روستاهایی است که زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی نیستند، بیان کرد: روستاهای مذکور شبکه آب آشامیدنی ندارند.

وی از کشف 2 هزار و 600 کیلوگرم مواد غذایی فاسد در نقاط مختلف گیلان خبر داد و تصریح کرد: روزانه 24 مورد بازرسی توسط گروه بازرسی دانشگاه علوم پزشکی در استان انجام می‌شود.

کارشناس بهداشت محیط معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه 90 مورد برخورد با دستفروشان دوره‌گرد انجام شده است، یادآور شد: سه نفر از کارکنان دانشگاه علوم پزشکی در هر کدام از بازدید‌ها حضور دارند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار