پرداخت پولهای گزاف برای زمین یک پروژه مطالعه نشده!

داستان سد نیمه تمام "کلاسر" از آغاز تا به امروز

چگونه برای سدی که هرگز به تصويب وزارت نيرو نرسيده اعتبار تخصیص یافته است؟ آن هم در شرایطی که اجرای سایر طرح های مصوب وزارت نیرو در منطقه و از جمله سد عمارت به دلیل نبود اعتبار کافی، بسیار کند پیش می رود؟
کد خبر: ۱۹۲۳۳
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۹ 06 April 2015

سدی که روزگاری از آن به عنوان پروژه مهر ماندگار یاد می شد و قرار بود آب مورد نیاز 820 هکتار زمین را تامین کند ، امروز در گرداب بلاتکلیفی به حال خود رها شده است.

به گزارش تابناک اردبیل، این طرح نیمه تمام برای آبیاری اراضی اطراف روستاي كله‌سر سفلي و عليا در نظر گرفته شده بود که با 23 خانوار و 134 نفر جمعيت، در دهستان اجارود شمالي بخش مركزي شهرستان گرمي واقع شده است.

این روستا زادگاه یکی از نمایندگان استان در مجلس هفتم است که با وجود جمعیت نسبتا پایین ، در سال 87 این اقبال را یافت که به تشخیص مسئولان وقت سدی در آن احداث شود.

برابر اعلام مسئولان شرکت آب منطقه ای اردبیل، تاکنون بیش از 85 میلیارد ریال براي احداث این سد هزينه شده است كه بیش از 40 میلیارد ریال آن (با ارزش ریالی وقت) صرف خرید اراضی روستائیان شده است.

اگرچه ایرج بیگدلو معاون استاندار وقت و اکبر نیکزاد استاندار سابق اردبیل این طرح را جزو پروژه های "مهر ماندگار" دولت احمدی نژاد اعلام کرده بودند اما پارسال با پایان مسئولیت دولت قبلی ، مدیر کل شرکت آب منطقه ای اردبیل که اتفاقا در دولت قبلی نیز همین مسئولیت را داشت اعلام کرد که عملیات احداث سد كله‌سر بدون مطالعه و اخذ مجوز از وزارت نیرو آغاز شده بود و به همین دلیل اکنون اعتباری برای آن منظور نشده است!

سد کلاسر در زمان دولت قبلی حداکثر 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و اکنون با گذشت نزدیک به 8 سال از زمان شروع این طرح، بررسی اظهارات و تصمیمات مسئولان مرتبط با پروژه سد کلاسر جای تامل دارد .

باید پرسید چگونه مسئولان وقت جهت تملک زمین برای یک پروژه مطالعه نشده ، به برخی افراد پول های هنگفتی از بابت واگذاری زمین های دیم پرداخت کرده اند؟!

داستان سد نیمه تمام

بهتر است که مسئولان توضیح دهند آیا موضوع خرید زمین به قیمت گزاف برای پروژه ای که مصوب وزارتخانه نبوده است آن هم به بهانه زیرآب رفتن پایاب سد ، جای تامل و بررسی دارد یا خیر؟!

چگونه برای سدی که هرگز به تصويب وزارت نيرو نرسيده اعتبار تخصیص یافته است؟ و چه کسی پاسخگوی اعتبارات هزینه شده برای این پروژه به قول مسئولان مطالعه نشده و غیر مصوب است؟!

آن هم در شرایطی که اجرای سایر طرح های مصوب وزارت نیرو در منطقه و از جمله سد عمارت به دلیل نبود اعتبار کافی، بسیار کند پیش می رود؟

مسئولان می گویند طرح مطالعه مجدد سد كلاسر به وزارت نيرو ارسال شده است و اما هنوز پاسخی در مورد سئوالات پیش آمده به افکار عمومی ارائه نمی دهند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
صادق
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
ببخشید کدام نماینده سابق اهل این روستاست؟
روغنی
|
-
|
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۷
از استاندار اردبیل و نمایندگان انتظار داریم موضوع را به جد بررسی و برای افکار عمومی روشن کنند که ماجرا از چه قرار بوده است؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۳
اقای قاسم محمدی اهل روستای کله سر است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۲/۱۵
لطفا شانتاژ نفرمائيد چون شما نميدانيد سالانه
چند ميليون ليتر آب از اين رودخانه بلا استفاده
از كشور خارج ميشود درحالي كه درشرايط كنوني ارزش آب از آرزش نفت بسيار بالاتر است
به نظر نبده سد عمارت و سد كله سر هر دو
براي كشاورزي منطقه مناسب است و بايد هر
سريعتر به بهره برداري برسند ونبايد به خاطر يكي آن ديگري تعطيل شود
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار