رشد ۲۳ درصدی آتش سوزی در مراتع استان زنجان

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: طی سالجاری ۸۲ فقره آتش سوزی درجنگل‌ها و مراتع استان رخ داده که به لحاظ مساحت نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۲۳ درصد رشد دارد.
کد خبر: ۱۹۴۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴ 07 March 2016
بهمن اسکندری در جمع خبرنگاران ضمن بیان اینکه طی سال گذشته ۳۳ فقره آتش سوزی در جنگل های استان زنجان رخ داده است، افزود: ۵۳۰ هکتار از جنگل های استاندچار حریق شده اند.

وی اظهار کرد: طی ۱۱ ماه سال جاری ۸۲ فقره به مساحت بیش  از ۸۰۰ هکتار از جنگل های استان زنجان دچار حریق شد که به لحاظ تعداد حریق، آتش سوزی نسبت به مدت مشابه سال گذشته  بیش از سه برابر افزایش داشته است. 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان گفت: از نظر مساحت آتش سوزی در جنگل ها و مراتع استان نسبت به ۱۱ ماه سال گذشته بیش از ۲۳ درصد رشد دارد. 

اسکندری با بیان اینکه متاسفانه علت این آتش سوزی مشخص نشده و بررسی های لازم در دستور کار است، افزود: این آتش سوزی ها بیشتر در مناطق خارج از حوزه بحرانی بوده و برای اولین بار رخ داده و آسیب شناسی لازم در دستور کار است. 

وی تصریح کرد: مشارکت مردم باید در حفاظت از منابع طبیعی تقویت شود و در این راستا توجه به این مهم مانع از تخریب جنگل‌ها می‌شود.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان زنجان تصریح کرد: منابع طبیعی متعلق به مردم است و بهره‌برداران از این ثروت ملی نیز کشاورزان و دامداران هستند و فقط سند آن به نام دولت است.

اسکندری ضمن بیان اینکه هر هکتار جنگل تأمین کننده اکسیژن ۲.۵ نفر است و با آتش‌سوزی ۵۰ هکتار جنگل اکسیژن ۷۵ نفر از بین می‌رود، تصریح کرد: متاسفانه عامل انسانی هم در بحث آتش سوزی جنگلها و مراتع بسیار موثر هستند.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار