دیدار معاون دبیرکل اکو در ایران با مدیرکل حمل و نقل و پایانه های هرمزگان

​آقای مَنگی معاون دبیرکل اکو در ایران به همراه شیمویا مشاور اکو در حوزه حمل و نقل و ترانزیت با مجرد مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان دیدار و گفتگو کردند.
کد خبر: ۱۹۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷ 08 March 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مجرد در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از حضور جناب مَنگی به همراه مشاورشان در بندرعباس پایتخت اقتصادی ایران ، به معرفی بیشتر حوزه حمل و نقل در این استان ساحلی پرداخت و به ظرفیت های موجود و بالقوه ترانزیت در ایران اشاره کرد.
 
مدیرکل حمل و نقل و پایانه ها استان هرمزگان همچنین بندرعباس را یکی از مرکز مهم در کریدور بین المللی و ترانزیتی جنوب _ شمال دانست و تصریح کرد : از این مرز سالانه مقادیر زیادی از کالاها و مواد مصرفی در قالب ترانزیت به کشورهای آسیای شمالی و اروپا ترانزیت می شود.
 
مجرد در این نشست بر لزوم تقویت و توسعه همکاری های بین المللی در حوزه ترانزیت تأکید کرد.
 
معاون دبیرکل اکو در ایران هدف از حضور خود در هرمزگان را بررسی فرایند ترانزیت در این منطقه عنوان کرد و همسان سازی قوانین و مقررات گمرکی و حمل و نقلی بین کشورهای عضو اکو به منظور تسهیل در امر ترانزیت را خواستار شد.
 
آقای مَنگی ، از ایران به عنوان مهمترین شاهراه ارتباطی میان کشورهای آسیای شمالی و اروپا یاد کرد و بر لزوم همکاری بیشتر با ایران در حوزه ترانزیت تأکید کرد.
 
در پایان این دیدار مدیرکل حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان آمادگی خود را در چارچوب قوانین و مقررات ملی و بین المللی در قبال همکاری هرچه بیشتر اکو در بخش ترانزیت اعلام کرد.
 
شایان ذکر است آقای منگی و شیمویا پیش از این دیدار به همراه مهندس بهادر رئیس اداره ترانزیت حمل و نقل و پایانه های استان هرمزگان از زیرساخت های راه آهن ، بندر شهید رجایی ، گمرگ جمهوری اسلامی ایران در هرمزگان بازدید و از نزدیک با روند صدور اسناد ترانزیتی در این مراکز آشنا شدند.
 
این هیئت دو نفره عضو اکو در پایان برنامه های خود عازم تهران شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار