فعالیت پایگاه‌ انتقال خون درایام نوروز

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به اینکه فرآورده خونی پلاکت عمر کوتاهی دارد، پایگاه‌ انتقال خون همدان در ایام نوروز فعال خواهد بود.
کد خبر: ۱۹۴۷۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴ 09 March 2016

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: با توجه به اینکه فرآورده خونی پلاکت عمر کوتاهی دارد، پایگاه‌ انتقال خون همدان در ایام نوروز فعال خواهد بود.

به گزارش فارس،افشین محمدی در همدان با اشاره به اینکه اهدای خون در ایام نوروز انجام می‌شود، اظهار کرد: در ایام نوروز به جز نخستین روز فروردین‌ ماه در تمام ایام اهدای خون به صورت شیفتی از شهروندان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه ذخیره فرآورده‌های خونی در همدان کافی است اما به علت اینکه پلاکت عمر کوتاهی دارد، اهدای خون باید به صورت مستمر انجام شود.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با تأکید بر اینکه بیمارستان‌ها نیازمند فرآورده‌های خونی در هر زمانی هستند، گفت: در چند روز پایانی سال نیز سعی داریم اهدای خون را بیشتر داشته و نیازهای بیمارستان‌ها تأمین شود.

وی ذخیره کنونی فرآورده‌های خون در همدان را مطلوب دانست و گفت: در هفته گذشته با توجه به نیاز به فرآورده‌های خونی در استان خوزستان، 700 واحد خون به این استان ارسال شد.

محمدی در ادامه سخنانش تصریح کرد: از ابتدای سال تا بهمن ماه 34 هزار واحد خون در سطح استان همدان اهدا شده است.

وی با تأکید بر اینکه هدف سازمان انتقال خون افزایش اهداکنندگان مستمر خون است، افزود: اهداکنندگان مستمر خون کمتر دچار بیماری می‌شوند.

مدیرکل انتقال خون استان همدان با بیان اینکه همچنان خانم‌ها آمار پایینی در اهدای خون دارند، بیان کرد: افزایش میزان اهداکنندگان خون در خانم‌‌ها نیازمند فرهنگ‌سازی است


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار