تجربه تور ریلی در منطقه بکر و دست‌نخورده سوادکوه

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی گفت: می‌توان از ظرفیت مناطق بکر به نحو احسن استفاده کرد که مستلزم برنامه‌ریزی درست و اعمال مدیریت صحیح است.
کد خبر: ۱۹۷۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۴ 13 March 2016

به گزارش تابناک مازندران، رضا دانش‌زاده اظهار کرد: سوادکوه و سوادکوه شمالی مناطقی دارای جاذبه‌های طبیعی بی‌شماری در مازندران هستند.

وی بیان کرد: می‌توان از ظرفیت این مناطق بکر به نحو احسن استفاده کرد که مستلزم برنامه‌ریزی درست و اعمال مدیریت صحیح است، چرا که هر جایی که بی‌برنامه وارد شدیم چیزی جز تخریب مناطق را به‌دنبال نداشته‌است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی اضافه کرد: با توجه به بکر بودن منطقه سوادکوه و سوادکوه شمالی می‌توان علاوه بر حفظ محیط زیست و منابع طبیعی از مواهب خدادادی استفاده بهینه کرد.

دانش‌زاده به وجود جنگل‌های زیبا، شالیزارها، آبشارها و دشت‌ها در این منطقه اشاره کرد و گفت: می‌توان این منطقه را شهرستان آبشارها نامید.

وی ادامه داد: با توجه به قرار گرفتن دریاچه‌ها زیر خط راه‌آهن، در مسیر جاذبه‌های متعدد می‌توان تور ریلی را راه‌اندازی کرد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی اضافه کرد: پل‌های زیبا از جمله پل ورسک و تونل‌های متعدد زیبایی خاصی را در دل کوه و همچنین گردنه گدوک زیبایی منحصر به فردی را برای گردشگران به‌وجود آورده‌است.

دانش‌زاده با اعلام اینکه این دو شهرستان علاوه بر جاذبه‌های طبیعی دارای جاذبه‌های تاریخی بوده که از ظرفیت خوبی برخوردار هستند، گفت: شهر آلاشت دارای بافت قدیم است که می‌تواند پاسخگوی سلایق مختلف در حوزه فرهنگی باشد.

وی افزود: برنامه‌ریزی برای بازدیدهای خانوادگی در شهر آلاشت به‌ویژه در قالب تورهای یک‌ روزه و دو روزه در دستور کار دفاتر سیاحتی و جهانگردی قرار گیرد، گرچه در حال حاضر نیز تورهای بسیاری اتفاق می‌افتد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی با اعلام اینکه از لحاظ اقامتی هتل خاصی در منطقه نداریم تنها یک مهمان‌پذیر در گدوک داریم، تصریح کرد: این طبیعت اقتضای این را دارد که اقامت در دل طبیعت اتفاق بیفتد، استفاده از اقامتگاه‌های بوم‌گردی که طی سال‌های اخیر مورد استقبال خاصی از گردشگران قرار گرفته و این ظرفیت خوب در منطقه وجود دارد.

این مسئول با اشاره به اینکه منازل با معماری قدیم و سبک زندگی سنتی علاقه‌مندان بسیاری را به‌سمت خود جذب کرده است، اضافه کرد: اقامتگاه‌ها علاوه بر حفظ معماری نشان‌دهنده آیین‌ها و آداب و رسوم و نوع غذاهای محلی در بحث گردشگری در این مناطق بوده که توسط ساکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی به گردشگران ارائه می‌شود.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوادکوه و سوادکوه‌شمالی اظهار کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر این منطقه همانند دیگر شهرستان‌های مازندران در شهرداری و فرمانداری فعال بوده و مسافران و گردشگران می‌توانند برای گرفتن خدمات سفر به ستاد شهرستان مراجعه کرده و یا با شماره تلفن‌هایی که از طریق رسانه‌ها و یا در مبادی ورودی شهر نصب می‌شود، مشکلات را اطلاع دهند.

دانش‌زاده همچنین گفت: گردشگران هرگونه انتقاد، پیشنهاد و شکایات خود را در هر زمینه‌ای از طریق سامانه ملی اطلاع‌رسانی با شماره 09629 گزارش دهند.


منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار