40درصددرآمدبقاع متبرکه صرف هزینه عمرانی این اماکن شده است

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: 40 درصد درآمدهای بقاع متبرکه و زیارتگاه های این استان در سال جاری صرف اجرای عملیات عمرانی در این اماکن شده است.
کد خبر: ۱۹۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰ 16 March 2016

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان ایلام گفت: 40 درصد درآمدهای بقاع متبرکه و زیارتگاه های این استان در سال جاری صرف اجرای عملیات عمرانی در این اماکن شده است.

به گزارش تابناک ایلام؛حجت الاسلام حسن شهیدی روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های مختلف گروهی ایلام بدون اشاره به میزان درآمد بقاع متبرکه در سال 94 اظهار کرد: مابقی درآمد این اماکن 30 درصد برای صرف هزینه های مدیریتی، 20 درصد فعالیت های فرهنگی و 10 درصد نیز برای فعالیت های اجرایی این اماکن هزینه شده است.
وی ادامه داد: علاوه بر این درآمد بقاع متبرکه، امسال در مجموع 20 میلیارد ریال نیز از سوی افراد خیر و نیکوکار استان برای عمران و توسعه اماکن متبرکه و زیارتگاه ها اهدا و هزینه شده است.
شهیدی عمده فعالیت عمرانی انجام گرفته در بقاع متبرکه این استان در سال جاری را شامل حصار کشی، احداث گنبد و ضریح، کف سازی، دیوار کشی، احداث سرویس های بهداشتی، آبرسانی، احداث زائر سرا، توسعه شبستان، نماکاری و آینه کاری و ساخت خانه خادم برشمرد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از احداث بازارچه تجاری موقوفه امامزاده علی صالح (ع) خبر داد و گفت: این طرح با اعتبار یک میلیارد و 350 میلیون ریال اعتبار 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش بینی می شود سال آینده به بهره برداری برسد.
وی یادآور شد: علاوه بر این عملیات احداث 20 زائرسرا در جوار حرم مطهر امامزاده سید حسن(ع) شهرستان مهران نیز با اعتبار یک میلیارد ریالی آغاز و در دست اقدام است.
** ثبت 56 موقوفه جدید در استان ایلام
شهیدی در ادامه از ثبت 56 موقوفه جدید در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: عمده این وقف های ثبت شده انتفاعی هستند و با فرهنگ سازی و برنامه های تبلیغی سعی در توسعه بیش از پیش این فریضه الهی داریم.
وی تاکید کرد: همچنین جشنواره ملی وقف چشمه همیشه در رشته خوشنویسی با هدف ترویج و احیای فرهنگ وقف در استان سال آینده برگزار و تاکنون 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
وی از صدور 57 مورد سند مالکیت موقوفات اعم از بقاع متبرکه و دیگر موقوفه های این استان در سال جاری خبر داد و گفت: ارزش برخی از این موقوفه ها بیش از 10 میلیارد ریال است.
** اجرای طرح آرامش بهاری و تحویل سال نو در 15بقعه متبرکه استان
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان ایلام همچنین از برگزاری آیین ویژه تحویل سال نو در 15 مکان مذهبی این استان خبر داد و گفت: این اماکن شامل زیارتگاه ها و مسجد مقدس صاحب الزمان(عج) است.
وی یادآور شد: در این آیین ها هفت سین نوروزی چیده شده و آیین تحویل سال نو با قرائت دعای تحویل سال، پخش پیام نوروزی رهبر معظم انقلاب و دیگر برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی برگزار خواهد شد.
شهیدی با بیان اینکه این مراسم همه ساله با استقبال گسترده اقشار مختلف مردم همراه بوده است، افزود: این آیین صبح یکشنبه اول فروردین ماه در این اماکن متبرکه و مذهبی برگزار می شود.
وی به اجرای طرح آرامش بهاری ویژه نوروز در این اماکن متبرکه نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای این طرح که از 28 اسفند امسال تا 14 فروردین سال آینده پیش بینی شده برنامه های متنوع فرهنگی و مذهبی اجرا خواهد شد.
وی اماکن زیارتی امامزادگان علی صالح(ع)، سید سیف الدین(ع)، سید عبدالله(ع)، سید ناصرالدین(ع)، پیر محمد عابد(ع)، ابراهبم قتال(ع)، سید صلاح الدین(ع) و سید عباس(ع) را از جمله اماکن متبرکه اجرا کننده طرح آرامش بهاری در این استان اعلام کرد.
وی تاکید کرد: در اجرای این طرح خیمه های معرفت، ایستگاه های همه واقف باشیم پاسخگویی به مسائل شرعی، مشاوره خانواده، غرفه های کودک و نوجوان، اقامه نمازهای جماعت برپا و برنامه ها و نمایشگاه های متنوع فرهنگی و مذهبی نیز در آنها برگزار خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه ایلام همچنین از اعزام 20 مبلغ روحانی از حوزه های علمیه قم و ایلام در اجرای طرح آرامش بهاری برای استقرار در اماکن متبرکه استان و پاسخگویی به مسایل شرعی و همچنین برپایی نماز جماعت خبر داد.
وجود 60 بقعه متبرکه و زیارتگاه در استان ایلام که بیشتر در مناطق خوش آب و هوا قرار دارند رنگی از اصالت و معنویت به این منطقه بخشیده و موجب جذب گردشگر در مناسبت های مختلف سال به ویژه نوروز شده است. /ف
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار