گلوي كشاورزان زير تيغ خشكسالي

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلیل‌آباد در بازديد از مناطق كويري اين شهرستان، از جدي بودن بحران آب خبر داد.
کد خبر: ۲۰۷۹۷۸
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۳ 07 April 2016
به گزارش تابناك رضوي، سید رضا نجفی با بيان اين خبر گفت: در بخش جنگل‌کاری نسبت به توسعه و نگهداری آن اقدام شده و در حوزه بیابان‌زدایی ضمن مدیریت منابع جنگلی و بیابان‌زدایی و کنترل کانون‌های بحران، این اداره اقدام به نهال‌کاری و آبیاری سنواتی توسعه جنگل با نهال نموده است.
 وي با اشاره به اين نكته كه 80 درصد مردم خلیل آباد از طریق کشاورزی ارتزاق می‌کنند اظهار كرد: ما شاهيد کاهش جمعیت دام خلیل‌آباد هستيم. در سال 85 جمعیت دام شهرستان چیزی در حدود 135 هزار رأس دام سبک بوده است که امروز این آمار به دلیل کاهش علوفه در مراتع به نصف کاهش پیدا کرده است.  
 
نجفي با بیان اینکه در راستای جلوگیری از افزایش مناطق کویری حدود 20 هزار هکتار عرصه جنگلی طاق در این شهرستان ایجاد شده است، افزود: با این حال این شهرستان در چند دهه اخیر به دلیل مواجه شدن با بحران آب مشکلات فراوانی را در بخش کشاورزی و دامپروری شاهد است.  
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خلیل‌آباد همچنين از  شدت خشکسالی در بخش ششطراز و مهاجرت روستاييان دامدار براي اشتغال به حاشيه شهرها خبر داد.
 
ویدر ادامه گفت: عملیات پاکسازی اراضی جنگلی و مرتعی روستای ابراهیم‌آباد از توابع شهرستان خلیل‌آباد آغاز شده است.
 
نجفی با بیان اینکه این طرح به ابتکار اداره منابع طبیعی شهرستان و با همکاری نهضت سوادآموزی، ادارات محیط زیست و میراث فرهنگی برگزار شد، خاطرنشان کرد: محلی که زباله‌ها توسط باد به کیلومترها دورتر پخش شده و چهره زیبا و طبیعی منطقه را بسیار زشت کرده و باعث آلوده شدن طبیعت اراضی کشاورزی گردیده بود پاکسازی شد تا مردم از طبیعت زیبای آن استفاده لازم را ببرند.
 
نجفی تأکید کرد: باید با عزم ملی و اراده همگانی به حفظ، احیاء و بهره‌برداری اصولی منابع طبیعی و آبخیزداری شهرمان بر پایه شرع مقدس اسلام بپردازیم.
 
وی اظهار کرد: خلیل‌آباد جزء مناطقی با اقلیم خشک و نیمه‌خشک است که وسعتی بالغ‌بر206 هزار هکتار مساحت اراضی کشاورزی دارد و مستحدثات آن بالغ‌بر 32 هزار هکتار و مابقی به مساحت 174 هزار هکتار عرصه طبیعی است.  
 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار