استاندار آذربایجان شرقی:

اعتمادسازی مهم ترین رکن جذب کمک های خیرین است

وی با بیان این که بزرگترین رسالت این مجمع، تعامل با خیرین و توجیه آنها نسبت به نیازهای مردم است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل در این زمینه جلب اعتماد خیرین است و خیرین باید اطمینان پیدا کنند که کمک‌های آنها در جای درست هزینه می‌شود و نهادهای مردمی به آن‌چه که می‌گویند عمل می‌کنند.
کد خبر: ۲۱۲۲۱۵
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 14 April 2016
استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر تغییر نگرش در جذب خیرین به حوزه سلامت، گفت: مطمئنا اگر افراد متمکن و دارای نیت خیر نسبت به نیازهای مردم آگاهی داشته و توجیه شوند در رفع این نیازها پیشقدم خواهند شد.

دکتر اسماعیل جبارزاده در دیدار اعضای هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان شرقی با وی، با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات این مجمع در چهار سال گذشته، افزود: مجمع خیرین سلامت یکی از فعال‌ترین تشکل‌های مردمی استان است که منشأ خدمات زیادی بوده است.

وی با بیان این که بزرگترین رسالت این مجمع، تعامل با خیرین و توجیه آنها نسبت به نیازهای مردم است، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل در این زمینه جلب اعتماد خیرین است و خیرین باید اطمینان پیدا کنند که کمک‌های آنها در جای درست هزینه می‌شود و نهادهای مردمی به آن‌چه که می‌گویند عمل می‌کنند.

جبارزاده با بیان این که باید برای تحقق نیت‌های خیر برنامه‌ریزی کنیم، افزود: وجود خیرین بزرگ و برجسته نباید باعث شود که سایر اقشار جامعه در امور خیر پیشقدم نشوند.

وی تاکید کرد: باید از روش‌های جدید و تجربه شده برای جذب نیت‌های خیر و شیوه‌های مختلف مشارکت مردم در امور خیرخواهانه استفاده کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین بر تجلیل و تکریم خیرین تاکید کرد و گفت: بنا داریم که هر سال از چند نفر از خیرین برجسته استان تجلیل کنیم که این امر می‌تواند در فرهنگ‌سازی امور خیر موثر باشد.

وی افزود: نهادهای مردمی و مسوولان دولتی باید همواره در کنار خیرین باشند و در تمام مراحل خود از همراهی و همدلی با آنها دریغ نکنند.

جبارزاده با اشاره به عوامل موثر در جذب خیرین به بخش سلامت، خاطرنشان کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شوند خیرین بیشتر به حوزه‌هایی مانند مدرسه‌سازی روی بیاورند کم‌هزینه، زودبازده و ماندگار بودن این حوزه‌هاست و لازم است در پروژه‌های بخش سلامت نیز چنین ویژگی‌هایی تعریف شود.

وی افزود: طرح‌های بزرگ و کلان بخش سلامت باید به گونه‌ای تعریف شوند که شامل بخش‌های مستقل قابل بهره‌برداری باشند تا خیرین رغبت بیشتری برای مشارکت در این طرح‌ها داشته باشند.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر سیاست دولت تدبیر و امید برای تقویت سازمان‌های مردم‌نهاد به ویژه موسسات فعال در بخش سلامت، گفت: تلاش برای سلامت مردم مهم‌ترین کار خیر است و مطمئنم که با همت و تلاش بیشتر کارهای خوبی در این زمینه انجام خواهد شد.

وی همچنین خطاب به هیات امنای مجمع خیرین سلامت توصیه کرد برای افزایش اعتبار این مجمع از حضور افراد غیردولتی  استفاده کنند.

جبارزاده گفت: نهادهای مردمی حلقه اتصال مردم و مسوولان هستند و اعضای آنها باید از افراد غیردولتی باشند.

حجت‌الاسلام مشهوری، رییس هیات امنای مجمع خیرین سلامت آذربایجان شرقی هم در این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این مجمع ارایه کرد.

در این دیدار که با حضور دکتر داود دانش‌جعفری، مشاور عالی وزیر بهداشت و نماینده تام‌الاختیار وزارت بهداشت در هیات نظارت بر سازمانهای مردم‌نهاد برگزار شد، از طرف مجمع خیرین سلامت استان از تلاش‌ها و مساعدت‌های استاندار آذربایجان شرقی، شهردار تبریز و رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز قدردانی شد.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار