مقاوم‌سازی ۵۱ درصد از واحدهای روستایی

مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي ملاير گفت: در حال حاضر 51 درصد از مسكن روستايي اين شهرستان مقاوم سازي شده اند.
کد خبر: ۲۱۴۹۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۳ 19 April 2016
مدير بنياد مسكن انقلاب اسلامي ملاير گفت: در حال حاضر 51 درصد از مسكن روستايي اين شهرستان مقاوم سازي شده اند.

به گزارش ایرنا،مسعود رضايي افزود: در سطح اين شهرستان 28 هزارو 122 واحد مسكن روستايي وجود دارد كه براي 18 هزارو 300 فقره سهيمه تسهيلات مقاوم سازي ابلاغ شد.

وي اظهار كرد: از اين تعداد 16 هزار واحد به مرحله معرفي به بانك رسيده و 15 هزار واحد نيز با اعتبار يك ميليارد و 750 ميليون ريال در سيستم بانكي عقد قرارداد شده و به مرحله بهره برداري رسيده اند.

وي ادامه داد: علاوه بر اين 14 هزار و 360 واحد مسكن روستايي نيز پايان كار گرفته و در مرحله اتمام هستند و بزودي تحويل متقاضيان در سطح روستاها خواهد شد.

رضايي با بيان اينكه در اين شهرستان 142 روستا مشمول صدور سند شده است، گفت: تاكنون 18 هزار و 764 جلد سند مالكيت روستايي و شهرهاي زير 25 هزار نفر در سطح اين شهرستان صادر شده است.

مدير بنياد مسكن ملاير صدور سند مالكيت روستايي را يكي از اقدامات موثر دولت درباه كاهش تبعيض شهري و روستايي دانست و گفت: صدور سند مالكيت روستايي كاري مشترك بين بنياد مسكن و ثبت اسناد بود كه به خوبي انجام شد.

رضايي با بيان اينكه ملاير يكي از شهرستان هاي حايز رتبه برتر در صدور سند مالكيت روستايي است، افزود: در حال حاضر روستاهاي باقيمانده در اين طرح روستاهاي اوقافي است كه طبق هماهنگي هاي انجام شده بزودي به سرانجام خواهد رسيد.

وي گفت: اميدواريم بتوانيم اقدامات باقيمانده در اين زمينه را به اتمام رسانده و جامعه هدف در اين شهرستان را پوشش صد درصدي دهيم.
وي درباره مسكن مهر شهرهاي زير 25 هزار نفر نيز اظهار كرد: تاكنون حدود 760 واحد در شهرهاي زير 25 هزار نفر از تسهيلات مسكن مهر بهره مند شده اند.

رضايي ادامه داد: مسكن مهر در شهرهاي زير 25 هزار نفر جمعيت شامل ازندريان، جوكار، سامن و زنگنه به دو صورت انفرادي و انبوه سازي در حال احداث است كه يك هزار و 281 واحد به بانك معرفي و 773 واحد عقد قرارداد شده است.

وي بيان كرد: تعداد 600 واحد مسكن شهري در قالب مسكن محرومين و ارزان قيمت نيز تاكنون در سطح شهرستان ملاير احداث شده است.
رضايي گفت: هم اكنون نيز پروژه 176 واحدي با 98 درصد پيشرفت فيزيكي در حال ساخت است كه به مناسبت دهه حساب 100 امام راحل(ره) مرحله ثبت نام و واگذاري آن آغاز شده و بزودي تحويل متقاضيان خواهد شد.

شهرستان ملاير داراي 208 روستاي داراي سكنه است و با جمعيتي بالغ بر 300 هزار نفر در جنوب شرقي استان همدان واقع شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار