سازمان كنفرانس اسلامی به جای وحدت بین مسلمانان تفرقه می اندازد

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: در حالیكه سازمان كنفرانس اسلامی فرصتی برای رسیدن به وحدت اسلامی در جهان است با شیطنت عربستان به میدانی برای تسویه حساب های سیاسی و تشدید تفرقه و شكاف بین مسلمانان تبدیل شده است.
کد خبر: ۲۱۶۷۲۵
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۸ 22 April 2016
به گزارش خبرنگار ایرنا ، آیت الله سیدحسن عاملی در خطبه دوم نماز جمعه اردبیل با اشاره به بیانیه كنفرانس سازمان همكاری اسلامی در استانبول آن را یك خیانت تاریخی دانست و افزود: این بیانیه یك كلمه به دردهای اصلی امت اسلامی اشاره نمی كند و در برابر جنایت 13 ماهه عربستان در یمن و یهودی سازی قدس و اشغال بحرین و حمایت مالی و تسلیحاتی تروریست های داعش در سوریه توسط عربستان به طور كامل سكوت كرده است.
وی اظهار كرد: این سازمان برای مقابله با رژیم نامشروع اسراییل درست شده اما اكنون برای تحقق اهداف استكبار جهانی و صهیونیسم عمل می كند.
امام جمعه اردبیل این بیانیه را چراغ سبزی برای عربستان و اسراییل برای تشدید جنایت هایشان ذكر و خاطرنشان كرد : بزرگترین جنایت این بیانیه تقسیم عالم اسلام به شیعه و سنی و ایجاد تقابل بین این دو بال امت اسلامی است.
او همچنین كمك به الحاق دائمی جولان به اسرائیل و تغییر نام مسجدالاقصی توسط این رژیم نامشروع را از دیگر نتایج این بیانیه نامبارك ذكر كرد.
وی با بیان اینكه خون مظلومان گریبانگیر جنایتكاران خواهد بود ادامه داد: نمونه آن تصمیم آمریكا به انتشار اسناد محرمانه دست داشتن عربستان در فاجعه 11 سپتامبر است كه بعد از آن تهدید عربستان به بیرون كشیدن ذخیره ارزی خود از آمریكا كه به منزله تایید این اسناد بود آبرو ریزی بزرگی برای عربستان محسوب می شود.
وی افزود: بدتر از آن عقب نشینی آمریكا در برابر این تهدید و پوشاندن حقیقت به خاطر پول و زیر پا گذاشتن خون آمریكایی ها با دلارهای عربستان است و این نشان می دهد كه آمریكایی ها از نعمت حاكمیت ملی عادل محروم هستند.
آیت الله عاملی اظهار كرد: نكته بسیار مهم در این ماجرا این است كه عربستان تا به حال از قدرت ذخیره ارزی خود در آمریكا حتی یك بار به نفع امت اسلامی و به ویژه در موضوع فلسطین استفاده نكرده در حالی كه یهودی ها كه در كل دنیا بیشتر از 13 میلیون نفر نیستند توانسته اند با تشكیل قوی ترین لابی در آمریكا موسوم به آیپك بر امور آمریكا و مراكز تصمیم گیری آن سلطه یابند و در نتیجه به مسلمانان ظلم كنند.
خطیب جمعه اردبیل همچنین با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس دهم بر بی طرفی كامل خود در مرحله دوم انتخابات در حوزه های انتخابیه اردبیل و پارس آباد تاكید كرد و از هر چهار نامزد و طرفدارانشان خواست در مسیر تبلیغ ذره ای از قانون ، صداقت ، تقوای الهی و مردانگی خارج نشوند.
وی درگیری طرفداران نامزدها را برای آبروی استان اردبیل به منانند سم خطرناك دانست و اظهار كرد: فقط خود را به مردم شناسانده و پیشینه و عملكردتان را تبلیغ كنید و از انتشار هرگونه شایعه و تخریب رقیب به شكل جدی بپرهیزید.
وی همچنین با بیان اینكه تخریب ، گناه كبیره است افزود: رسیدن به هدف به واسطه توسل به شیوه های نامشروع از سوی نامزدان موجب می شود كه تمام لحظه های چهار سال نمایندگی در مجلس شورای اسلامی به گناه تبدیل شود.
امام جمعه اردبیل همچنین از افراد نیكوكار و موسسه های مردمی كه در این استان در موضوع توجه به فضای سبز و محیط زیست فعالیت می كنند تشكر كرد.
آیت الله عاملی بیان كرد: با صنعتی شدن زندگی و ازدیاد آلاینده ها ، فقر اكسیژن در زندگی انسان در روزگار كنونی بیداد می كند و گازهای سمی خطرناك مانند دی اكسید كربن در هوای شهرها در حال افزایش است كه سلامت انسان و سایر موجودات زنده را تهدید می كنند.
وی همچنین با اشاره به اینكه مقام معظم رهبری ، شعار هر ایرانی یك درخت را تحسین فرموده اند افزود: ایجاد جنگل مصنوعی و فضای سبز در اطراف شهرهای بزرگ به منزله پاكسازی و سالم سازی محیط زیست و تاسیس كارخانه تولید اكسیژن است.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار