كنفرانس سران اسلامي در استانبول كاركرد خود را از دست داد

آيت الله سيدكاظم نورمفيدي در خطبه هاي نماز جمعه امروز گرگان : فلسفه وجودي اين كنفرانس در 48 سال قبل مقابله با رژيم اشغالگر اسرائيل بود كه مسجدالاقصي را به آتش كشيد اما امروز آن موضع گيري ها كمرنگ شده و حزب الله لبنان را كه در جنگ 33 روزه موفق به شكست صهيونيستها شد، تروريست معرفي مي كند.
کد خبر: ۲۱۶۸۴۹
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱ 23 April 2016
 نماينده ولي فقيه در استان گلستان و امام جمعه گرگان با اشاره به برگزاري كنفرانس سران كشورهاي اسلامي در استانبول گفت: اين اجلاسيه با نيت زمان شكل گيري خود فاصله گرفت و با رويكردي كه شاهد بوديم به نظر مي رسد هدف و كاركرد خود را از دست داد.
به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان گلستان و امام جمعه گرگان ،آيت الله سيدكاظم نورمفيدي در خطبه هاي نماز جمعه امروز گرگان افزود: فلسفه وجودي اين كنفرانس در 48 سال قبل مقابله با رژيم اشغالگر اسرائيل بود كه مسجدالاقصي را به آتش كشيد اما امروز آن موضع گيري ها كمرنگ شده و حزب الله لبنان را كه در جنگ 33 روزه موفق به شكست صهيونيستها شد، تروريست معرفي مي كند.
عضو مجلس خبرگان رهبري با يادآوري اينكه ارتش كشورهاي عربي نتوانستند در برابر صهيونيستها ايستادگي كنند، اظهار داشت: برخي از اعضاي اين كنفرانس پست، خوار و ذليل در برابر آمريكا هستند و عليه ايران بيانيه مي دهند؛ حتي جرات نكردند آن را به عنوان بيانيه پاياني قرائت كنند و اين خود موجب شرم است.
آيت الله نورمفيدي ادامه داد: ايران به اسلام هويت داد و در برابر توطئه هاي استعمار ايستادگي كرد و براي دفاع از كشورهاي اسلامي ايستادگي كرد اما اعضاي اين كنفرانس عليه ايران بيانيه مي دهند و در مقابل اگر برخي دولتهاي منطقه دست به كشتار و قتل عام مردم بي گناه بزنند، از نظر آنها اشكال ندارد.
نماينده ولي فقيه در گلستان تاكيد كرد: اين كنفرانس در واقع براي تحكيم و تقويت وحدت اسلامي تشكيل شد اما در اجلاسيه اخير كارهاي ديگري انجام داد و از روح خود فاصله زيادي گرفت.
آيت الله نورمفيدي در بخش ديگري از خطبه هاي نماز جمعه به سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان اشاره كرد و گفت: معظم له به مساله جنگ نرم اشاره كردند؛ بايد بدانيم دشمن جنگ نرم را در زمينه هاي مختلف از جمله اقتصادي، سياسي، فرهنگي و اجتماعي مديريت مي كند؛ در همين خصوص اخيرا دادگاه هاي آمريكا حكم مصادره 2 ميليارد دلار سرمايه ايران را در آن كشور صادر كردند.
امام جمعه گرگان اضافه كرد: يكي از صحنه هاي ديگر جنگ نرم سرمايه گذاري بر روي نسل جوان است و مي خواهند جوانان ما نسبت به خيلي مسائل بي تفاوت و سست عنصر باشند.
آيت الله نورمفيدي افزود: اما از سوي ديگر ما به دنبال اين هستيم كه جوانان پرشور، مبتكر و دلسوز براي پيشرفت كشور داشته باشيم لذا در اين جنگ نرم نياز به افسران خبره اي داريم؛ جوانان دلسوز مي توانند افسران اصلي اين جنگ باشند.
نماينده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: جوانان بايد قدر خود را بدانند و آگاه و هوشيار باشند كه قبلا كجا بوديم و امروز كجا هستيم و در چه شرايطي زندگي مي كنيم.
آيت الله نورمفيدي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري سالروز شكست نظامي آمريكا در طبس گفت: اميد داريم كه آن پشتيباني خداوند در واقعه طبس تا ظهور و حضور امام زمان (عج) از ملت ايران ادامه داشته باشد.
امام جمعه گرگان همچنين به برگزاري مرحله دوم انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در برخي حوزه هاي انتخابيه كشور از جمله در استان گلستان اشاره كرد و گفت: همه ما وظيفه داريم مانند مرحله اول مشاركت بالايي داشته باشيم، همه ما در برابر نظام مسئول هستيم و انسان نمي تواند از بار مسئوليت شانه خالي كند.
آيت الله نورمفيدي اظهار اميدواري كرد كه مجلس دهم شايستگي و توانمندي خود را به منصه ظهور برساند.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار