عامل 90درصد از حوادث،خطاي انساني است

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس با بيان اينكه عامل 90 درصد از حوادث، خطاي انساني و توجه نكردن به قوانين ايمني است گفت: با اجراي صبورانه فعاليتها، كنترل، هوشياري و رعايت قوانين و استانداردهاي لازم مي توان به راحتي از بروز حوادث پيشگيري كرد.
کد خبر: ۲۱۷۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 23 April 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، مهندس هاشم نامور در جمع خبرنگار افزود: از ابتداي سال 94 تا انتهاي آن با حفظ و رعايت نكات ايمني, اين شركت موفق به ثبت عملكرد 10 ميليون نفر- ساعت كار بدون حادثه شد.

نامور خاطرنشان کرد: در سال 94 به منظور پيشگيري از خطر و حفظ ايمني هزار و 757 مورد پايش هاي ماهيانه و روزانه ايمني از واحدهاي عملياتي، كارگاهها، انبارها، محوطه هاي آزاد و همچنين 662 مورد اندازه گيري فيزيكي و شيميايي عوامل زيان آور در واحدهاي عملياتي و غير عملياتي صورت گرفت.

وي گفت: در همين راستا 888 مورد اندازه گيري پارامترهاي محيط زيستي نيز درسطح واحدهاي عملياتي و شهرك مرواريد شركت پالايش نفت بندرعباس انجام شد.

مديرعامل شركت پالايش نفت بندرعباس با بيان اينكه نيروي انساني ارزشمندترين سرمايه است افزود: حفظ نيروي انساني با اجراي قوانين ايمني در اولويت قرار دارد و آموزش پذير بودن و انتقال آموزشها به همراه تجربه به ديگران از وظايف مهم در صنعت نفت است.

مهندس نامور با بيان اينكه صنعت نفت صنعتي حساس است كه در هر لحظه امكان خطر و بروز حادثه وجود دارد گفت: سال گذشته به منظور توانمند سازي و ارتقاء آمادگي كاركنان ، افزايش توان عملياتي و قدرت تصميم گيري درشرايط اضطراري ، شناسايي نقاط قوت و ضعف و ارزيابي عملكرد، 11 مانور HSE و 58 تمرين آتش , در شركت پالايش نفت بندرعباس انجام شد.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار