کمبود ۲۰۰ اتوبوس در همدان

عضو شورای شهر همدان روزمرگی را یکی از نقاط ضعف شورای شهر دانست
کد خبر: ۲۲۰۱۱۷
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶ 27 April 2016
عضو شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه بودجه مناسبی برای انبوه‌بر دیده نشده است، گفت: شورای شهر از شهردار خواسته است برای اجرای انبوه‌بر جابجایی اعتبارات صورت بگیرد.

به گزارش ایسنا، "محمدرضا الیاسی" چهارشنبه 8 اردیبهشت به مناسبت سالروز تشکیل شوراها در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بحث انبوه‌بر یکی از زیر پروژه‌های حمل‌ونقل و ترافیک است که دنبال می‌کنیم و از شهرداری خواستیم براساس بودجه پروژه‌های خود را تعریف کند.

وی با اشاره به اینکه امروز معضل اصلی شهر همدان حمل‌ونقل عمومی است، تصریح کرد: در حال حاضر 200 دستگاه اتوبوس در سطح شهر کم داریم که باید بودجه‌ای را برای آن درنظر بگیریم.

وی در خصوص آسفالت خیابان‌ها نیز گفت: در تولید آسفالت نیاز به تحول داشته و در اجرای آسفالت نیز نیاز به طرح نوین داریم چرا که اجرا با اشتباه انجام می‌شود به‌طوریکه در روسازی آسفالت هیچ اقدام موثری صورت نگرفته و از شهردار خواستیم ساختار مشخصی برای اجرا و نگهداری آسفالت ایجاد شود.

الیاسی ادامه داد: بحث ترافیک تک بُعدی نیست که یک راه حل برای آن پیدا کنیم به‌طوریکه در بعضی نقاط اجرای تقاطع غیرهمسطح جواب می‌دهد و در برخی نقاط دیگر جواب نمی‌دهد.

روزمرگی یکی از نقاط ضعف شورای شهر

عضو شورای شهر همدان روزمرگی را یکی از نقاط ضعف شورای شهر دانست و افزود: بخشی از این روزمرگی به میزان و نحوه مطالبه‌گری مردم برمی‌گردد به‌طوریکه اگر ما به عنوان شورای شهر همزمان با مردم سطح خود را پایین بیاوریم دچار روزمرگی خواهیم شد که باید به دنبال رفع این موضوع باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به تناقض در تعرفه‌های شهرداری همدان در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: تعرفه‌های شهرداری در سال‌های اخیر پرتناقض است چرا که هر سال تعرفه‌ای اضافه شده و مصوبه قبلی حذف نشده است که پیشنهاد می‌شود خلاصه‌نویسی شده و از هم‌اکنون برای دفترچه تعرفه عوارض سال آینده اقدامات لازم صورت گیرد.

عضو شورای شهر همدان با تاکید براینکه در حوزه باغات برخورد چکشی و از سوی دیگر برخورد تعاملی نیاز است، اظهار کرد: ساخت و ساز در باغات نیازمند تدوین ضوابط و قوانینی براساس نیاز روز است تا تخلفات کاهش یابد.

الیاسی با اشاره به اینکه بسیاری از کارشناسان و مردم از نحوه شکل‌گیری فضای سبز در شهر همدان ابرازنارضایتی دارند، عنوان کرد: به عقیده کارشناسان گونه‌های کاشته شده در فضای سبز متناسب با شهر همدان نیست که مصرف آب بالایی دارد.

وی پارک 48 هکتاری ارم را پارک مناسبی برای شهر همدان دانست و تصریح کرد: مشاوران در گذشته چندین پارک به این شکل برای شهر همدان درنظر گرفته‌اند اما چون به صورت متمرکز و همزمان اجرایی نشده امروز با مشکل مواجه شده است.

این عضو شورای شهر همدان خاطرنشان کرد: در دو سال اخیر بیشترین تملکات پارک 48 هکتاری انجام شده به‌طوریکه 6 هکتار تملک شده است و امسال نیز سه هکتار تملک می‌شود.

وی ادامه داد: 4 هکتار فضای سبز کمرنگ که در اطراف پارک 48 هکتاری وجود داشت قرار بود تملک و به آن اضافه شود اما محقق نشده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار