صنايع تبديلي حلقه هاي تكميلي زنجيره توليد هستند

مدير صنايع كشاورزي جهاد كشاورزي يزد گفت: صنايع تبديلي بعنوان حلقه هاي نهايي تكميل زنجيره توليد محصولات و فرآورده هاي سالم كشاورزي، نقش حياتي و اساسي ايفا مي كنند.
کد خبر: ۲۲۳۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴ 03 May 2016

به گزارش تابناک یزد،عليرضا طاقه باف  اظهار كرد: ارزش افزوده محصولات زراعي، باغي، دامي و شيلاتي با صنايع تبديلي و تكميلي امكانپذير است.

مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد با اشاره به ارزش افزوده حاصل از توليدات صنايع تبديلي گفت:بخشي از توليدات و محصولات زراعي و باغي بر اثر عوامل گوناگون فيزيكي، شيميايي در مراحل كاشت، داشت و برداشت به ويژه پس از برداشت ضايع شده و از بين مي رود.
وي خاطر نشان كرد: مي توان با برنامه ريزي صحيح براي توسعه و حمايت از صنايع تبديلي و تكميلي بخش كشاورزي، مقادير انبوهي از اين محصولات را در مراحل مختلف كه زيان جبران ناپذيري به كشاورزان و اقتصاد كشور وارد مي كند،به ارزش افزوده تبديل كرد .
مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت : يكي از مهمترين نقش صنايع تبديلي و تكميلي در افزايش ارزش افزوده در محصولات كشاورزي در شرايط پسا تحريم، افزايش مزيت رقابتي براي صادرات فرآورده هاي زراعي و شيلات است.
طاقه باف تصريح كرد: بخش كشاورزي يكي از مزاياي نسبي استان يزد در بازارهاي صادراتي است و توانايي مناسبي براي رونق صادرات و افزايش ارز آوري براي كشور دارد.
به گزارش ايرنا، شهرستان بافق تنها توليد كننده خرماي استان يزد است كه در كنار اين محصول و همچنين با توليد پسته، زعفران و پرورش و توليد ماهيان قزل آلا و تيلاپيا مي تواند نقش مهمي در ايجاد صنايع تبديلي محصولات زراعي، باغي و شيلات ايفا كند.
بافق با 40 هزار نفر جمعيت در فاصله 110 كيلو متري جنوبشرقي شهر يزد قرار دارد.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار