20درصد انرژي كشور در تهران اتلاف مي‌شود

رئيس اداره مديريت انرژي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به آسيب هاي زيست محيطي هدر رفت انرژي گفت: 20 درصدي انرژي كشور در تهران اتلاف مي شود.
کد خبر: ۲۲۴۱۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹ 04 May 2016
زهره حسامي با بيان اينكه مصرف بي رويه انرژي در پايتخت تبعات بسيار زيادي از جمله آسيب به محيط زيست شهري را به دنبال داشته است خاطر نشان كرد: اگر اين نوع مصرف در كشور ادامه يابد به زودي ايران كشور وارد كننده انرژي خواهد بود و شهر تهران با اتلاف 20 درصد انرژي سهم بسيار بالايي در كشور دارد. 

رئيس اداره مديريت انرژي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران با اشاره به اينكه ساختمان ها بيش از 40 درصد اتلاف انرژي را دارند افزود: اين رقم به دليل اتلاف انرژي در بخش هاي غيرمولد، علاوه بر زيان هاي اقتصادي، تبعات منفي زيست محيطي فراواني دارد.

وي با تاكيد بر اينكه در كشورهاي پيشرفته براي كاستن از اتلاف انرژي، برچسب هاي مصرف استاندارد براي تجهيزات و ساختمان ها طراحي مي كنند، اظهار كرد: اثرات اين برنامه ريزي ها بر كاهش مصرف، به اندازه اي قابل توجه بوده كه روند استانداردسازي در اين زمينه با سرعت چشمگيري در حال رشد و توسعه است.

حسامي گفت: در ايران نيز استانداردهاي تعيين معيار مصرف انرژي در ساختمان‌هاي مسكوني و غيرمسكوني از سال 1390 مطابق با قانون اصلاح الگوي مصرف تدوين و با عنوان استاندارد ملي منتشر شده است.

وي افزود: با صدور برچسب معيار مصرف انرژي و الصاق آن در شناسنامه فني و ملكي و همچنين توجه بيشتر پيمانكاران و توليدكنندگان مصالح ساختماني به اين موضوع مي توان اتلاف انرژي را كاهش داد.

رئيس اداره مديريت انرژي ستاد محيط زيست و توسعه پايدار شهرداري تهران گفت: بر همين اساس اين ستاد در نظر دارد براي نخستين بار در اقدامي داوطلبانه استاندارد فوق الذكر را در برخي از ساختمان هاي خود اجرا و برچسب انرژي ساختمان هاي پايلوت را از اداره كل نظارت بر استاندارد معيار مصرف انرژي و محيط زيست موسسه استاندارد و تحقيقات صنعتي در سال 95 اخذ كند.
منبع: ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار