طرح جامع ساماندهی عطاری‌ها در کرج و فردیس اجرایی شد

کد خبر: ۲۲۵۰۸۳
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ 06 May 2016


معاون طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی البرز از اجرای طرح جامع ساماندهی عطاری‌ها در کرج و فردیس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، محمد پناهی اظهار داشت: طی اجرای طرح جامع ساماندهی عطاری‌ها در استان از مراکز غیرمجاز عرضه داروی گیاهی 185 مورد بازدید انجام شده که چهار مرکز توزیع و عرضه گیاهان دارویی در این دوره بازدیدها پلمب شده است.

وی بر بازرسی و نظارت بر مراکز فعال طب سنتی در استان تاکید کرد و اظهار داشت: بیش از 50 مورد بازرسی تخصصی از کلینیک‌ها و مطب‌های طب سنتی صورت گرفته است.

پناهی از راه‌اندازی کلینیک ویژه بیمارستان ثارالله خبر داد و افزود: تجهیز و آماده‌سازی این کلینیک در دست اقدام است و به زودی راه‌اندازی می‌شود.

معاون طب سنتی دانشگاه در مورد برنامه‌های کوتاه مدت این معاونت گفت: تهیه درس برای آموزش دانشجویان، برنامه‌ریزی دورس طب سنتی، تجهیز کتابخانه‌های دانشکده‌ها با کتاب‌های طب سنتی، حمایت از طرح‌های تحقیقاتی، مقالات و داوری کتب و مقالات علمی در این حوزه از برنامه‌های کوتاه مدت است.

وی همچنین در ادامه به برنامه‌های میان مدت و دراز مدت معاونت طب سنتی دانشگاه اشاره و تصریح کرد: پیگیری راه‌اندازی دانشکده طب سنتی، ایجاد و توسعه سلامت‌کده‌های طب سنتی و توانمندسازی و آموزش پزشکان فعال در حوزه طب سنتی با ارائه کارگاه‌ها و همایش‌های طب سنتی با همکاری سایر معاونت‌های مرتبط یکی از برنامه‌های مهم است.

پناهی با اشاره به لزوم راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی در دانشگاه اظهار داشت: پیگیری در این خصوص جزء یکی از برنامه‌های مهم این معاونت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
وبگردی
آخرین اخبار