خواب سنگین پروژه منوریل

در طی 3 سالی که از عمر دولت روحانی می‌گذرد، به‌خوبی می‌توان این موضوع را فهمید که دولتی‌ها چندان تمایلی برای اجرایی شدن و یا تسریع در بهره‌برداری پروژه منوریل را ندارند.
کد خبر: ۲۲۷۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۲ 10 May 2016
به گزارش تابناک قم، کلنگ پروژه منوریل قم در مردادماه سال 88 بر زمین زده شد و قرار بود این پروژه ملی در مدت زمان 30 ماه به بهره‌برداری برسد تا با جابجایی 25 هزار نفر مسافر  در ساعت خدمتی برای زائرین و مجاورین حرم حضرت معصومه (س) باشد.

هرچند که بعد از شروع به کار این پروژه اختلاف نظرهای بسیاری بین کارشناسان و صاحب‌نظران، در خصوص اجرای منوریل در قم به وجود آمد اما نکته قابل تأمل در این پروژه عدم تزریق بودجه کافی و مناسب برای بهره‌برداری از آن بود که از همان ابتدا اجرای آن را با مشکل مواجه کرد.

در طی 3 سالی که از عمر دولت روحانی می‌گذرد، به‌خوبی می‌توان این موضوع را فهمید که دولتی‌ها چندان تمایلی برای اجرایی شدن این پروژه ندارند، به‌هرحال این پروژه میراث دولت دهم است و به هر میزان که بهره‌برداری از آن به تأخیر بیفتد می‌توان بر میزان انتقادها علیه دولت قبل که به عنوان یک راهبرد در دولت تدبیر و امید شناخته می‌شود، اضافه کرد.

به نظر می‌آید این ماجرا با نزدیک شدن به انتخابات سال 96 و احتمال نامزدی احمدی‌نژاد رنگ واقعیت به خود گرفته است به طوری که در روزهای اخیر عملاً تکمیل این پروژه متوقف‌شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار