دبیر جشنواره ملی تیرنگ

استقبال هنرمندان از جشنواره سیزدهم تئاتر بومی «تیرنگ»

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ گفت: استقبال خوبی از این جشنواره را از سوی هنرمندان تئاتر، نسبت به سایر دوره‌ها داشتیم.
کد خبر: ۲۳۱۵۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۴ 17 May 2016

به گزارش تابناک مازندران، یاسر محمودی در حاشیه جلسه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این جشنواره در سال‌های نخست به‌صورت ملی و در میانه راه در سطح منطقه‌ای و سپس استانی برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای سومین سال متوالی، بار دیگر جشنواره تیرنگ در سطح ملی برگزار می‎شود و تا کنون با استقبال خوبی روبه‎رو بوده است.

وی با بیان اینکه 13 کتاب نمایشنامه در حاشیه جشنواره رونمایی می‎شود، افزود: یکی از مهم‌ترین کتاب‌ها، حاصل پژوهش استاد مهدی دریایی به‎نام مجلسنامه علوی حاوی اطلاعاتی از مراسم‌های بومی و محلی درباره مجالس تعزیه در مازندران است.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ با اشاره به استقبال هنرمندان در جشنواره سیزدهم نسبت به سایر دوره‌ها، گفت: تاکنون بیش از 80 اثر به دبیرخانه جشنواره رسید و پیش‎بینی می‎شود تا پایان هفته این میزان به 100 اثر برسد.

محمودی ادامه داد: بیشترین اثر در بخش اجراهای آیینی (میدانی) با حدود 50 اثر بوده و به‌ترتیب در بخش اجراهای پژوهشی و صحنه‌ای نیز 16 و 20 اثر دریافت شده است.

وی درباره داوران جشنواره اظهار کرد: محمدرضا خاکی، اصغر همت و افسر اسدی داوران این جشنواره هستند.

دبیر سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر بومی تیرنگ درباره تعداد آثاری که قرار است در جشنواره ارائه شود، گفت: 16 تا 18 اثر برتر به روی صحنه می‌روند که اجراهای پژوهشی و صحنه‌ای در سالن شهید باغبانی و اجراهای آیینی در بوستان ملل ساری به نمایش در می‎آیند.

محمودی ادامه داد: بازیگر، نویسنده، طراح صحنه، کارگردان، موزیسین و پژوهشگر برتر هر بخش (اول تا سوم) مورد تجلیل قرار گرفته و به نفرات نخست هر بخش، علاوه بر هدیه نقدی و لوح سپاس، تندیس جشنواره نیز اهدا می‌شود.

سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر بومی، چهارم تا هفتم خردادماه سال‌جاری در ساری برگزار می‎شود و احتمال دارد چند تئاتر نیز در شهرهای آمل یا نکا نیز به اجرا درآید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار