رابطه شیعه و سنی در هرمزگان مثال‌زدنی است

رئیس انجمن جامعه‌شناسی ایران گفت: رابطه شیعه و سنی در هرمزگان مثال‌زدنی و فوق‌العاده است و باید مراقب باشیم که این اتحاد را هیچ عاملی و هیچ کسی بر هم نزند.
کد خبر: ۲۴۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۹ 05 June 2016
به گزارش تابناک هرمزگان، محمدامین قانعی‌راد شامگاه شنبه در همایش علمی و فرهنگی نقش سازمان‌های مردم نهاد در توسعه پایدار کشور اظهار داشت: هرمزگان در شاخص امیدواری در بین همه استان‌های کشور رتبه اول را دارد و این بواسطه فرهنگ بالای مردم این منطقه است.
 
وی بیان کرد: رفتارهایی نظیر حرمت گذاشتن افراد نسبت به یکدیگر، حفظ آبروی همنوع، انصاف و خیرخواهی سبب رشد روحیه امیدواری در جامعه هرمزگان شده است.
 
رئیس انجمن جامعه شناسی ایران با اشاره به میزان بالای سرمایه اجتماعی در استان هرمزگان، افزود: اتحاد و همدلی حاکم در استان هرمزگان و بخصوص وحدت میان شیعه و سنی در این استان مثال‌زدنی است و باید قدر این شرایط و هوشمندی و هوشیاری مردم این منطقه را بدانیم.
 
قانعی‌راد ادامه داد: همگرایی مسؤولین، بخش خصوصی، فعالان اجتماعی و هنرمندان این منطقه به منظور شناخت مشکلات فرهنگی و کمک به رفع آنها فرصت خوبی است که به واسطه احساس وظیفه اجتماعی پدید آمده باید از آن استفاده کرد.
 
وی با بیان این که شکاف سیاسی در جامعه بد نیست، گفت: اگر قواعد را به خوبی رعایت کنیم و به هم پشت پا نزنیم، وجود اصولگرایی و اصلاح‌طلبی برای کشور سرمایه است.
 
این عضو هیات علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور خاطرنشان کرد: مثلت طلایی توسعه در کشورمان سه راس دارد که بخش عمومی، بخش خصوصی و بخش مدنی در راس سه ضلع آن قرار دارند و پیشبرد اهداف توسعه‌ای با همکاری هر سه بخش امکان‌پذیر است.
 
وی اضافه کرد: ما در مسیر توسعه باید یکدیگر را تحمل کنیم و در عین حال خودمان را از نقد منصفانه بدور ندانیم.
 
قانعی‌راد در پایان به وضعیت شهرسازی شهر پارسیان نیز اشاره‌ای کرد و گفت: شهر پارسیان خیلی بد قواره ساخته شده و از یک الگوی مشخصی پیروی نشده است البته ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری این منطقه می‌تواند پول ساز بوده و این منطقه به رشد و توسعه پایدار برساند.
 
در این نشست برخی از فعالان فرهنگی و اجتماعی پارسیان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار