هشدار آیت‌الله سیستانی به داعش

نماینده مرجعیت عالی شیعه در خطبه های نماز جمعه دیروز کربلا به دولت عراق درباره ادامه کنترل داعش بر بخش هایی از الانبار هشدار داد و آن را تهدید کننده امنیت بغداد دانست. «برخی جریان ها درصدد فتنه انگیزی و شکاف افکنی میان نیروهای عراقی اند.»
کد خبر: ۲۴۱۵۰
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۲ 18 April 2015
به گزارش  تابناک یزد، شیخ عبدالمهدی کربلایی با طرح این پرسش که «چگونه می توان امنیت بغداد را تامین کرد، در حالی که هنوز بخش هایی از استان الانبار در اختیار داعش است؟»، از ادامه این وضع ابراز نگرانی کرد.


کربلایی که نماینده آیت الله سیستانی است و سخنان وی درعراق به عنوان مواضع آیت الله سیستانی تلقی می شود، تاکید کرد ادامه این وضع، امنیت بغداد را به خطر می اندازد.


وی با اشاره به پیروزی های اخیر در صلاح الدین از دولت و نیروهای امنیتی خواست در حفظ دستاوردها و پیروزی های ماه های اخیر تلاش کرده و به داعش فرصت بازسازی و سازمان دهی دوباره جهت حمله را ندهند.


وی اوضاع جدید در استان الانبار و پالایشگاه بیجی را نگران کننده خواند و گفت: داعش نشان داده که درصدد اشغال مناطق راهبردی و حساس مانند پالایشگاه ها و خطوط انتقال پایگاه های نظامی و گذرگاه های مرزی است و باید برای خنثی کردن آن طرح های همه جانبه نگر و غیر قابل سوء استفاده از سوی دشمن به اجرا گذاشته شود.


نماینده آیت الله سیستانی همچنین به برخی جریان ها در داخل و خارج عراق جهت فتنه انگیزی و ایجاد شکاف میان نیروهای رزمنده عراقی اشاره کرد و گفت: آنان با اتهام ها و برچسب های طایفی قصد دارند روحیه رزمندگان را تضعیف کرده و میان نیروهای عراقی اختلاف افکنی کنند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، عبدالمهدی کربلایی همچنین از دولت عراق خواست در قیمت های تازه برق برای مصرف کنندگان بازنگری کند؛ وی از مردم عراق نیز خواست در مصرف برق صرفه جویی کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار