کشف 2 هزار کیلو ماهی قاچاق در مازندران

کد خبر: ۲۴۳۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 10 June 2016
نماینده اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهی سردآبی مازندران گفت: در چند روز اخیر 2 هزار و 150 کیلوگرم ماهی قاچاق در استان کشف و ضبط شد.

تابناک مازندران/ امیر حیدرپور با اشاره به تأکیدات مسؤولان استان درباره برخورد با محموله‌های غیرمجاز، اظهار کرد: برخی افراد از استان‌های همجوار بار را بدون گواهی حمل و مجوزهای مربوطه به استان حمل می‌کنند و سبب انتشار آلودگی در سطح استان می‌شوند.

وی با بیان اینکه براساس ابلاغیه اخیر سازمان دامپزشکی مبنی بر اینکه هر محموله‌ای که وارد استان می‌شود باید همراه با گواهی حمل باشد، افزود: در ماه‌های اخیر افرادی سودجو توانستند شبانه بار زیادی را توسط خودروهای غیرمجاز که فاقد مجوز حمل و کاربری حمل ماهی زنده بودند، وارد استان کنند.

نماینده اتحادیه پرورش‌دهندگان ماهی سردآبی مازندران با اشاره به اینکه در این رابطه با دریافت گزارش مردمی توانستیم در طی دو مأموریت غافل‌گیرکننده با همکاری نیروی انتظامی و دامپزشکی 2 هزار و 150 کیلوگرم ماهی غیرمجاز را که توسط دو دستگاه کامیون در حال حمل بود در روستای قادی‌کلای بابل کشف و ضبط کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر بار این محموله‌ها به یکی از مراکز فرآوری بابلسر برای انجام آزمایشات لازم ارسال شد تا درباره آلودگی این محموله آزمایش شود.

این مسؤول با بیان اینکه بار این محموله از استان‌های خراسان شمالی، جنوبی و شهرستان سبزوار وارد شد، تصریح کرد: مقدار زیادی از ماهیان این محموله زنده و مقداری نیز تلف شده هستند که ماهیان تلف شده قرار بود در بازار ماهی عرضه شوند.

حیدرپور با بیان اینکه در این محموله انواع ماهیان قزل‌آلا مشاهده می‌شود، گفت: این در حالی است که مازندران خود تولیدکننده بیشترین قزل‌آلای کشور است و ورود این ماهیان به مازندران غیر از مشکلات زیست‌محیطی، سبب ضرر و زیان اقتصادی برای پرورش‌دهندگان استان نیز می‌شود.

فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار