درمان رایگان هزار بیمار در کوار

بیش از یک هزار بیمار نیازمند در مناطق روستایی شهرستان کوار به صورت رایگان درمان شدند.
کد خبر: ۲۴۴۵۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 12 June 2016
تابناک فارس به نقل از خبرگزاری صدا و سیما: معاون فرهنگی واحد خودگردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: اردوی یک روزه جهادگران سلامت در روستای دهشیب مرکز دهستان فرمشکان این شهرستان با حضور 12 پزشک متخصص و فوق تخصص، پنج پزشک عمومی و 60 دانشجو در زمینه های غربالگری، عمومی، تخصصی، فوق تخصصی و دندانپزشکی انجام شده است.

حجت الاسلام مهدی زمانیان افزود: در این طرح حدود 600 بیمار در زمینه های قلب، جراحی، چشم، اطفال، داخلی، زنان و توانبخشی، معاینه شدند.

وی گفت: در این اردو، حدود 400 بیمار معاینه عمومی، 335 مورد معاینه دندانپزشکی، 100مورد فلورایدتراپی، و موارد نیازمند به ارایه خدمات تخصصی تر، به درمانگاه نادرکاظمی شیراز، ارجاع داده شدند.

معاون فرهنگی واحد خودگردان دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: همچنین در این طرح دو کارشناس آزمایشگاه، آزمایش قندخون، فشار خون و تعیین وزن بیماران را بر عهده داشتند و دو کارشناس مذهبی و مشاور ترک اعتیاد، مشاوره های لازم را به روستاییان ارایه کردند.

مشاوره و ارائه برنامه غذایی با حضور کارشناس تغذیه، آزمایش های پزشکی مانند ادرار و قندخون، ارسال رایگان نمونه ها و یا کیست های خارج شده به آزمایشگاه آسیب شناسی (پاتولوژی) و پیگیری پاسخ آنها، از دیگر اقدامات پاراکلینیکی در این اردو بود.

شهرستان کوار در فاصله 30 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار