فرآورده های خونی ردیابی می شوند

مدیر کل انتقال خون استان اردبیل گفت: از سال آینده فرآورده های خونی ارسالی به بیمارستان های استان ردیابی خواهد شد.
کد خبر: ۲۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳ 02 February 2015

به گزارش خبرنگار مهر، الله وردی نوبخت عصر دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت ارسال خون به مراکز درمانی گفت: در حال حاضر نیاز به خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی به صورت کامل تامین می شود و از این بابت کمبودی نداریم.

وی افزود: طبق هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون کشور از سال آینده خون های تحویلی به بیمارستان ها قابلیت ردیابی خواهند داشت تا نوع مصرف، وضعیت مصرف و میزان نیاز مراکز درمانی استخراج شود.

مدیر کل انتقال خون استان با تاکید به صرف هزینه های گزاف برای خون گیری و‌ آماده سازی فرآورده های خونی گفت: در قالب تفاهم نامه از سال آینده ۹۰ درصد تعرفه تحویل خون توسط سازمان بیمه گر و ۱۰ درصد از طریق بسته های سلامت پرداخت خواهد شد.

نوبخت تاکید کرد: در این میان هیچ هزینه ای از بیمار دریافت نمی شود و تعیین تعرفه صرفا به منظور ساماندهی تحویل خون به مراکز درمانی است.

وی با اذعان به اینکه در حال حاضر نیز خون و فرآورده های خونی به صورت رایگان در اختیار متقاضی قرار می گیرد، ادامه داد: با ردیابی وضعیت مصرف می توان به صورت ساماندهی شده و مشخص خون و فرآورده های مورد نیاز هر مرکز درمانی را در اختیار آن مرکز قرار داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار